نسخه چاپی

دیدار رئیس‌ جمهور مصر با پادشاه عربستان

رئیس‌جمهور مصر و پادشاه عربستان در دیدار خود در ریاض بر تقویت روابط دوجانبه و تلاش‌ها برای همكاری بیشتر در زمینه "مبارزه با تروریسم" تاكید كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس‌جمهور مصر و پادشاه عربستان در دیدار خود در ریاض بر تقویت روابط دوجانبه و تلاش‌ها برای همکاری بیشتر در زمینه "مبارزه با تروریسم" تاکید کردند.

عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در سفرش به عربستان که روز یکشنبه انجام شد، با ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور دیدار کرد.

بنا بر اعلام دولت سعودی، دو طرف در این دیدار ضمن گفت‌وگو درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه بر لزوم توسعه و تحکیم همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله سرمایه گذاری تاکید کردند.

دو طرف همچنین بر "لزوم هماهنگ کردن تلاش‌ها و رایزنی میان طرف‌های ذی ربط در عرصه بین‌المللی برای رسیدن به یک استراتژی کامل جهت رویارویی با تروریسم" تاکید کردند.

در سطح منطقه‌ای سیسی و پادشاه عربستان بر اهمیت تقویت همکاری‌ها و همبستگی کشورهای عربی جهت رویارویی با چالش‌های جهان عرب و عبور از بحران‌های موجود توافق کردند.

سیسی در پایان دیدارش با شاه عربستان از ملک سلمان برای سفر به مصر دعوت کرد و این دعوت مورد استقبال پادشاه عربستان قرار گرفت.

۱۳۹۶/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...