نسخه چاپی

طوفان با سرعت 90 كیلومتر در سیستان

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان با سرعت 90 كیلومتر برساعت امروز منطقه سیستان شامل زابل، زهك، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان را در نوردید.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان با سرعت 90 کیلومتر برساعت امروز منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال سیستان و بلوچستان را در نوردید.

مرتضی فرجی روز سه شنبه اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد توفان که از امروز در مرز شرقی، جنوب شرق و منطقه سیستان آغاز شده است تا اواسط روز پنجشنبه تداوم دارد.

وی افزود: بروز این پدیده علاوه بر کاهش کیفیت هوا و دید افقی، کاهش هشت تا 10 درجه ای دمای هوا را به همراه دارد.

وی ادامه داد: هم اینک در زاهدان، زابل و نصرت آباد دمای هوا حدود پنج درجه و در خاش و میرجاوه حدود سه درجه نسبت به دیروز خنک تر شده و فردا این کاهش دما در نواحی جنوبی استان نیز انتظار می رود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: حداقل دمای هوای استان در شبانه روز گذشته با 24 درجه سانتیگراد مربوط به زاهدان و حداکثر دما با 52 درجه به راسک مرکز شهرستان سرباز در جنوب استان اختصاص داشت.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

۱۳۹۶/۳/۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...