نسخه چاپی

پنتاگون سامانه ضد موشكی جدید خود را آزمایش می‌كند

به دنبال تكرار آزمایش‌های موشكی توسط كره شمالی، پنتاگون نیز از آزمایش سامانه ضد موشكی جدید خود خبر داد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از شبکه خبری «سی ان ان»، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز سه شنبه برای اولین بار قابلیت خود در هدف گیری موشک های بالستیک قاره پیما را با استفاده از موشک رهگیر دور برد و به روز رسانی شده اش آزمایش خواهد کرد و به نظر می رسد این آزمایش موشکی با هدف به نمایش گذاشتن قدرت آمریکا در مقابله با آزمایش های موشکی کره شمالی است.

بر اساس این خبر، این آزمایش موشکی از پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ» کالیفرنیا و در آسمان اقیانوس آرام و 2 روز بعد از آنکه «پیونگ یانگ» موشک بالستیک کوتاه برد خود را شلیک کرد، انجام می شود.

موشک کوتاه برد بالستیک کره شمالی در آزمایش اخیرش 248 مایل طی کرد و در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن، فرود آمد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در توئیت روز گذشته (دوشنبه) همراه با رهبران کره جنوبی و ژاپن، آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم و اعلام کرد که پیونگ یانگ با شلیک یک موشک بالستیک دیگر، بی احترامی بزرگی را به چین نشان داد.

با این حال، پنتاگون تاکید دارد که آزمایش امروز سامانه زمینی رهگیری موشک های دور بردش از مدت ها پیش برنامه ریزی شده است و صرفا با هدف کره شمالی انجام نمی شود بلکه هدف از آن، قابلیت آمریکا در به چالش کشیدن هر گونه تهدید موشک های بالستیک قاره پیما است.

آزمایش موشکی امروز پنتاگون شامل نسخه جدیدی از موشک رهگیر زمینی دور برد ارتش این کشور می شود که در حال حاضر در آلاسکا و کالیفرنیا قرار دارد. بر اساس اعلام مقامات پنتاگون، این برنامه موشکی بیش از یک دهه است که وجود دارد اما تنها حدود نیمی از آزمایش های آن موفقیت آمیز بوده است.

سی ان ان در ادامه گزارش خود نوشت که در تازه ترین گزارش مربوط به بررسی آزمایش های تسلیحاتی پنتاگون، از این سامانه موشکی دور برد انتقاد و تاکید شده است که این سامانه قابلیت محدودی در دفاع از خاک آمریکا در برابر تهدید موشک های بالستیک قاره پیما دارد و نقض های جدید آن در طول آزمایش امروز مشخص خواهند شد.

آزمایش موشکی امروز پنتاگون در حالی انجام می گیرد که ارتش آمریکا در عین حال به افزایش و تقویت سایر اقدامات دفاع موشکی خود نیز پرداخته است که می توان به استقرار سامانه دفاع موشکی «تاد» آمریکا در کره جنوبی با هدف مقابله با تهدیدات موشکی کوتاه برد و میان برد اشاره کرد.

۱۳۹۶/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...