نسخه چاپی

حماس قطع رابطه با ایران را تكذیب كرد

یكی از اعضای ارشد حماس خبر روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق‌الاوسط» درباره تغییراتی در روابط این جنبش و ایران را تكذیب كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماس اعلام کرد هیچ تغییر جدیدی در روابط این جنبش با ایران صورت نگرفته و همه‌ آنچه در رسانه‌ها اعلام شده «کذب» است.

ابومرزوق در گفت‌وگو با روزنامه «القدس» گفت: رابطه ایران با حماس قطع نشده و ادامه دارد، در این رابطه هیچ تغییر جدیدی رخ نداده و آنچه در رسانه‌ها اعلام شده «کذب» و ساختگی است.

وی درباره تماس تلفنی میان «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و نیز پیام تبریک «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس ایران به هنیه گفت اینها در چارچوب تماس‌ها و نیز پیام‌های تبریک معمول طرف‌های مختلف به هنیه بوده است.

ابومرزوق درباره امکان خروج «اسماعیل هنیه» از نوار غزه و سفر به دیگر کشورها گفت وی به چندین کشور سفر خواهد داشت اما در برهه کنونی هیچ مقدمه‌ای برای این موضوع نهایی نشده است.

روزنامه الشرق الاوسط امروز در گزارشی به نقل از منابع فلسطینی مدعی شده بود ایران کمک‌های مالی‌اش به حماس را از سر خواهد گرفت و در دیدارهایی که اخیرا میان رهبران این جنبش و برخی مقامات ایرانی در لبنان صورت گرفته، در این رابطه صحبت شده و توافقی حاصل شده است.

الشرق‌الاوسط هم‌چنین مدعی شده بود هنیه از اسرع وقت به ایران سفر خواهد کرد و این سفر، پیامی برای بازگشت روابط دو طرفه به حالت قبل خواهد بود.

۱۳۹۶/۳/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...