نسخه چاپی

حسن عابدینی در گفت و گو با نما :

چراغ سبز آمریكا برای محمد بن سلمان / اختلافات آل صعود شدت می گیرد

عکس خبري -چراغ سبز آمريکا براي محمد بن سلمان / اختلافات آل صعود شدت مي گيرد

با توجه به سیاست های افراط گرایانه ی محمد بن سلمان این می تواند آغازی برای فروپاشی قبیله آل سعود باشد.

یک کارشناس مسایل سیاسی گفت : چراغ سبز دولت آمریکا به محمد بن سلمان کمک کرد تا حرکت های بحران آفرین خود را استمرار ببخشد .

حسن عابدینی کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با نما با بیان اینکه برکناری محمد بن نایب ولیعهد عربستان موضوعی است که از بدو روی کار آمدن محمد بن سلمان به عنوان پادشاه عربستان مطرح است گفت : محمد بن سلمان که یک جوان جوان سی و چند ساله است قصد دارد سیاست های بلند پروازانه ی خود را محقق کند .

وی ادامه داد : امروز شاهد هستیم محمد بن سلمان درقالب یک کودتای سفید محمد بن نایب را بر کنار کرد و سمت ولیعهدی پدرش را در دست گرفت .

وی با اشاره به روحیه قدرت طلبی محمد بن سلمان در حوزه سیاسی اظهار داشت : وی فردی آشوب طلب در زمان وزارت دفاعی خود بود و توانست بحران های زیادی از جمله بحران یمن را ایجاد کند و حمله نظامی به مردم بی دفاع یمن را تدارک دید و این از سیاست های اصلی محمد بن سلمان بوده است .

وی در خصوص اینکه محمد بن سلمان تا کنون به تروریست های سوریه و عراق کمک فراوانی کرده است بیان داشت : درگیری های نظامی و سیاسی تمام عیار او با کشورهای منطقه یکی دیگر از نکاتی است که چهره ی آشوب طلب محمد بن سلمان را نمایان می کند

وی افزود : آخرین درگیری محمد بن سلمان درگیری با قطر بود که عملا تا مرز یک تنش نظامی با قطر پیش رفت .

عابدینی با اشاره به سفر اخیر ترامپ به عربستان سعودی و باج 400 میلیارد دلاری محمد بن سلمان به او اذعان داشت : چراغ سبز دولت آمریکا به محمد بن سلمان کمک کرد تا حرکت های بحران آفرین خود را استمرار ببخشد .

وی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک بین انتقال قدرت در قبیله آل سعود تنش های فراوانی ایجاد خواهد شد گفت : با توجه به سیاست های افراط گرایانه ی محمد بن سلمان و وجود اختلافات عمیق میان شاهزادگان و سایر قبایل سعودی نمی توان پیش بینی ثبات سیاسی در آل سعود را داشت و این می تواند آغازی برای فروپاشی قبیله آل سعود باشد .

وی در پایان با بی اعتماد خواندن آل سعود برای کشور ها منطقه از جمله ایران تصریح کرد : درگیری های شدید در دستگاه آل سعود و بی ثباتی وضعیت موجود روز به روز کشور های منطقه را در ارتباط با عربستان بدبین تر می کند .

۱۳۹۶/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...