نسخه چاپی

از سناریوهای بحران كه برخی سعی بر ایجاد آن در منطقه دارند آگاهیم

رئیس جمهور تركیه در سخنانی اعلام كرد كه آنكارا از بازی ها و تله هایی كه در سوریه و عراق جریان دارد و نیز سناریوهای بحران كه برخی سعی در دامن زدن به آن در منطقه دارند، آگاه است.

به گزارش نما به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در پیام تبریکی به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد که «آنکارا از بازی ها و تله هایی که در سوریه و عراق جریان دارد و نیز سناریوهای بحران که برخی سعی در دامن زدن به آن در منطقه دارند آگاه است».

اردوغان همچنین افزود که «ترکیه هدف و لقمه آسانی نیست که بتوان با این بازی ها آن را بلعید».

وی ادامه داد: ما به کسانی که فکر می‌کنند قادر هستند از طریق این بازی ها بر کشور ما سیطره پیدا کنند، پاسخ قاطعی خواهیم داد.

اردوغان گفت: کسانی که قصد سوء به تمامیت ارضی ما دارند و کسانی که داوطلبانه یا بخاطر منافع با آنها همکاری می کنند به اشتباه خود پی خواهند برد اما آن موقع دیگر دیر شده است.

گفتنی است که روز جمعه ۲ تیر کشورهای عربی قطع رابطه کننده با قطر به ریاست عربستان شروط ۱۳ گانه ای را برای عادی سازی روابط با دوحه اعلام کردند.

در این لیست ۱۳گانه، مهمترین شروطی که شورای همکاری خلیج فارس برای قطر معین کرده شامل قطع روابط دیپلماتیک با ایران و حزب‌الله، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه از خاک این کشور است.
منبع: مهر

۱۳۹۶/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...