نسخه چاپی

عده‌ای علیه كولاكوویچ هم در حال فعالیت هستند

پاسور پیشین تیم ملی والیبال گفت: من شنیده‌ام كه عده‌ای علیه ایگور كولاكوویچ هم در حال فعالیت هستند، متاسفانه والیبال ایران از رأس هرم، ایراد دارد.

به گزارش نما، محمد شریعتی در مورد عملکرد تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی 2017 اظهار داشت: متاسفانه بعد از خولیو ولاسکو، ترکیب ثابتی برای تیم ملی بازی می‌کنند. خوشبختانه همه این بازیکنان، بسیار بزرگ و باتجربه هستند ولی ما در سطح اول والیبال جهان هستیم و باید کمی شبیه تیم‌های درجه یک جهان باشیم.

او ادامه داد: همه تیم‌های جهان بعد از المپیک، پوست اندازی می‌کنند و تغییرات دارند. این به معنی حذف بازیکنان نیست. زایتسف و خوانتورینا در لیگ جهانی برای ایتالیا بازی نکردند ولی مطمئن باشید که برمی‌گردند چون هدف آنها فرصت دادن به جوانان و آینده سازی است. والیبال ما نیز در مرحله آزمون و خطا نیست. ترکیب تیم ملی ایران، مدت‌هاست که ثابت است و تغییری انجام نمی‌شود. نتیجه این کار فرسودگی بازیکنان و از بین رفتن حس رقابت است. این بازیکنان بالاخره از والیبال زده می‌شوند.

شریعتی گفت: بازیکنانی مثل مباشری، قائمی، زرینی، میرزاجان‌پور در سال‌های اخیر بازی‌های خوبی برای تیم ملی انجام داده‌اند. عادل غلامی و محمد موسوی عالی هستند ولی آرمین تشکری هم بازی‌های تاثیرگذاری برای تیم ملی داشته است. تاثیری که مهدی مهدوی در زمان ولاسکو روی تیم ملی داشت به مراتب بیشتر از زمان کواچ بود. هر کدام از این بازیکنان می توانستند باعث پیروزی تیم در یک بازی شوند.

پاسور پیشین تیم ملی ایران تصریح کرد: متاسفانه مربیان بعد از ولاسکو پا به پای بازیکنان رشد نکردند و بالا نرفتند. آنها همگی مربیان خوبی بودند ولی بازیکنان ما بی‌اندازه بزرگ شدند. شاید بتوان گفت که تنها در زمان ولاسکو، او بالاترین مرجع تصمیم گیرنده بود. من احساس می‌کنم که چارت تشکیلاتی والیبال ما ایراد دارد. ما در سال‌های اخیر پسرفت کردیم و نمی‌توانیم غیر از این خودمان را گول بزنیم. تیم ملی ایران بعد از چهارمی لیگ جهانی و پنجمی المپیک که بسیار ارزشمند بود، چه مقامی کسب کرده است؟ به این موضوع هم توجه کنید که تیم ملی با پیروزی بر چه تیم‌هایی به مقام پنجم المپیک رسید و در سال‌های اخیر چه تیم‌هایی را شکست داده است.

محمد شریعتی گفت: خوشبختانه بازیکنی مثل جواد کریمی خود را به عنوان جانشین سعید معروف معرفی کرده ولی جانشین محمد موسوی چه کسی است؟ ولاسکو برای همه بازیکنان تیمش جانشین داشت. او از بازیکنانی مثل علی مباشری، رحمان داودی، علی بهبودی، امیر حسینی و مهدی بازارگرد طوری بازی می‌گرفت که باعث پیروزی تیمش می‌شدند ولی امروز چنین شرایطی وجود ندارد.

مربی پیشین تیم کاله اظهار داشت: به نظر من مجموعه‌ای موفق است که واقعیت‌ها را بگوید. در والیبال ایران بازیکن سالاری وجود دارد. چطور ممکن است این تعداد کارشناسی که در مورد بازیکن سالاری صحبت می‌کنند، اشتباه کنند؟! زمانی، والیبال برای فوتبال یک الگو به حساب می‌آمد ولی حالا برعکس شده چون کی‌روش، نسل بازیکن سالاری را زد. کادر فنی از بازیکن خوبی مثل جواد معنوی‌نژاد، تنها وقتی که مجبور شد استفاده کرد. چرا علی شفیعی مثل یک سیاهی لشکر باید همراه تیم باشد؟ از این بازیکنان باید استفاده کرد.

او ادامه داد: محمد وادی، می‌توانست پاسور دوم بسیار خوبی برای تیم ملی باشد اما سوخت چون همه تورنمنت‌های تیم ملی، سهم سعید معروف و مهدی مهدوی شد. ما در چند سال اخیر مجبور به استفاده از بازیکنان ذخیره و جوان‌ها شدیم. تیم ملی به یک مجموعه بسته تبدیل شده و هر کس هم انتقاد کند، مقابل او جبهه می‌گیرند. عجیب است کسی بازیکن سالاری مشهودی را که وجود دارد، نمی‌بیند. چرا چند بازیکن در رژه المپیک شرکت نمی‌کنند؟

شریعتی گفت: من با کسی دشمن نیستم و تیم ملی، تیم همه ماست. به دنبال پست و مقام نیستم چون فدراسیون در چند سال گذشته به همه منتقدان خود پست داده است. تیم ملی با روشی که والیبال ایران در پیش گرفته به مقام یازدهم لیگ جهانی رسید و بعید نیست که ثمره چندین ساله والیبال ایران به راحتی به باد برود. برای همین سیاست‌هاست که شهرام محمودی کم می‌آورد و امیر غفور در همه تورنمنت‌ها از اول تا آخر بازی می‌کند. چرا تیم ملی در هر تورنمنتی با یک ترکیب ثابت و به قصد قهرمانی شرکت می‌کند؟ باید برای سال‌های بعد هم نیرو ساخت.

وی اظهار داشت: از سال 1385 تاکنون 10 سال است که در کنار سعید معروف، هیچ پاسوری به صورت ثابت به کار گرفته نشده و تنها یک بار در جام جهانی 2011 با سیاست خولیو ولاسکو، امیر حسینی به مسابقات اعزام شد. در همه تیم‌ها حداقل پاسور دوم را عوض می‌کنند ولی ما بعد از 9 سال سراغ فرهاد سال افزونی می‌رویم که در زمان زوران گاییچ به تیم ملی دعوت شده بود.

محمد شریعتی تصریح کرد: قدرت بازیکنان و بازیکن سالاری از جایی بالاتر از سرمربی نشات می‌گیرد. آیا تیم ملی از تغییراتی که ولاسکو به وجود آورد، ضرر کرد؟ نباید از تغییر ترسید. امروز نظمی در والیبال دیده نمی‌شود و این جسارت و جرأت وجود ندارد که یک بازیکن را به یک تورنمنت نبرند. باید این راه بد را اصلاح کرد. نباید به عقب برگردیم. چرا اسلوبودان کواچ، قبل و بعد از حضور در ایران، موفق بود؟

پاسور پیشین تیم ملی افزود: والیبال ایران محل آزمون و خطا نیست که یک مربی مثل لوزانو را برای 6 ماه به کار بگیرد. من شنیده‌ام که عده‌ای علیه ایگور کولاکوویچ هم در حال فعالیت هستند. متاسفانه والیبال ایران از رأس هرم، ایراد دارد.

شریعتی در پایان گفت: ما تیم جوانان خوبی در اختیار داریم. باید به خوبی از آنها استفاده کرد و مانع از سوختن آنها شد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۶/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...