نسخه چاپی

حاجی دلیگانی در گفت و گو با نما :

قرارداد توتال یك قرارداد استثماری است

عکس خبري -قرارداد توتال يک قرارداد استثماري است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : به نظر می رسد كه این شركت فرانسوی نمی تواند آینده خوبی را برای ایران رقم بزند و به تعهداتش عمل نخواهد كرد و به جهت اینكه در منطقه حضور پیدا می كنند سرقت اطلاعات را نیز از منطقه خواهند داشت و این اطلاعات را در اختیار صهیونیست ها و كشور فرانسه قرار خواهند داد .

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با نما با استثماری خواندن قرارداد توتال که توسط فرانسوی ها صورت گرفته است ، گفت : به نظر می رسد که این شرکت فرانسوی نمی تواند آینده خوبی را برای ایران رقم بزند و به تعهداتش عمل نخواهد کرد و به جهت اینکه در منطقه حضور پیدا می کنند سرقت اطلاعات را نیز از منطقه خواهند داشت و این اطلاعات را در اختیار صهیونیست ها و کشور فرانسه قرار خواهند داد .
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد تولید گاز ایران در منطقه ایست که به شرکت توتال واگذار شده است ، اظهار داشت : می توان چنین حدس زد که از طریق رصد میزان تولید گاز ایران در این منطقه اطلاعات را به مسائل اجتماعی ما وارد کرده و از آن به نفع خود بهره برداری کنند .
وی در ادامه عنوان کرد : از نظر اقتصادی نیز مانند گذشته ، شرکت توتال سعی دارد که به نوعی بهره برداری کند که رقیب ما یعنی قطر بیشترین سود را نصیب خود کند و سهم ایران در برداشت از این میدان مشترک کمتر باشد .
وی در خصوص طرح سه فوریتی توقف توتال که در مجلس مطرح شد و در نهایت بی نتیجه ماند ، بیان داشت : در میانه بررسی این مساله بسیاری از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی به این تیجه رسیدند که چون ممکن است که نمایندگان رای ندهند بنابراین بهتر دیدند که این طرح را پس بگیرند .
وی در ادامه افزود : به نظر می رسد که توجیه نمایندگان درست نبود و ما باید همیشه بر اساس آنچه که وظیفه ماست عمل کنیم نه بر اساس نتیجه ای که در میانه راه هیچ وضعیت مشخصی ندارد .
حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره دلیل سه فوریتی بودن طرح توقف قرارداد با توتال بیان داشت : تا ساعت 24 همان روز این قرارداد ضمانت اجرایی نداشت به همین خاطر مجلس به منظور بررسی بیشتر این طرح را ارائه داد و با توجه به اینکه مستندات زیادی برای رد این قرارداد داشتیم ، اما عده ای از دوستان توجه خاصی به این موضوع نداشتند و نتیجه ای حاصل نشد و قرارداد با توتال از همان روز الزام آور شد .
وی در پایان با تاکید بر انتقاداتی که از سوی دولتی ها به وی شده بود خاطر نشان کرد: در جای خودو در زمان مناسب انتقاد دولت در این زمینه را پاسخ خواهم داد .

۱۳۹۶/۴/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...