نسخه چاپی

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما:

تولیدات حوزه الكترونیك و دفاعی كشور خود اتكا است/در 4 سال گذشته 57 حزب سیاسی مجوز گرفتند

عکس خبري -توليدات حوزه الکترونيک و دفاعي کشور خود اتکا است/در 4 سال گذشته  57 حزب سياسي مجوز گرفتند

سیدحسین نقوی حسینی گفت: تولیدات حوزه الكترونیك و حوزه دفاعی كشور خوداتكا است و نیاز به بیرون نداریم و تحریم ها نمی تواند خللی در توسعه صنعت دفاعی كشور ایجاد كند.

در روزهای گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس دو جلسه مهم را با حضور وزرای دفاع و کشور برگزار کرده جزئیات بیشتر در این خصوص را از سخنگوی این کمیسیون جویا شدیم.
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما، درباره حضور وزیر کشور در جلسه کمسیون امنیت ملی مجلس گفت :
در این جلسه رحمانی فضلی وزیر کشور گزارش مفصلی وزیر کشور از وضعیت سیاسی ،امنیتی،اجتماعی،فرهنگی داخل کشور مسائل مرزها و موضوع مبارزه با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با گروههای سازمان یافته و تلاشهای که آنها برای نا امن سازی کشور انجام می دهند ارائه کردند.
وی ادامه داد :730 تن مواد مخدر در سال جدید در سایه اقدامات موثر کشف شده است،در حوزه سیاسی در 4 سال گذشته به 57 حزب سیاسی ما مجوز دادیم و الان هیچ در خواست حزبی در نوبت گرفتن موجوز در خانه احزاب نداریم همچنین به گفته وزیر کشور مجوز 7 هزار سازمان مردم نهاد طی 4 سال گذشته داده شده است.
نقوی حسینی ادامه داد: به گفته وزیر کشور ما در این چهار سال در زمینه های درمان، جمع آوری معتادین، مبارزه با مواد مخدر، حفظ امنیت در مبادی ورودی موفقیت های زیادی به دست آوردیم مدت درمان معتادین جمع آوری شده را از سه ماه به 6 ماه افزایش دادیم در مورد اتباع بیگانه که حدود 2.5 میلیون نفر می شوند، اقدامات مثبتی انجام شده است.
نماینده ورامین در مجلس یادآور شد: در جلسه با حضور وزیر دفاع 4 سئوال مطرح شد 3 نفر از سئوالات وزیر قانع شدند ،و تنها سئوال آقای پورحسین نماینده محترم پارس آباد مغان بود که علارغم پاسخ های وزیر نماینده محترم قانع نشدند.
نقوی حسینی درخصوص وضعیت کولبرها نیز افزود: رحمانی فضلی گفت که وزارت کشور برای کردستان تلاش های بسیاری کرده و بحث ساماندهی کولبرها به دولت آمد و ماموریت داده شد و طرحی نیز با امضای چهار وزیر تهیه و به دولت داده شد که اگر به نتیجه برسد، گام مثبتی برداشته می شود.
نقوی حسینی تاکید کرد: با این حال مقرر شد در همین رابطه جلساتی برگزار شود و کمیسیون نیز موضوع را پیگیری کند و به همین جهت بیگلری از پاسخ وزیر قانع شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر دفاع در این کمیسیون تصریح کرد: سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیابی نیروهای مسلح در این جلسه عنوان کرد که صلح و امنیت در سایه قدرت به دست می‌آید و موفقیت کشور در پیشبُرد راهبردها در گروی قدرت و توانمندی نظامی است؛ همانگونه که اثر آن را در تحولات منطقه شاهد هستیم، علت مانع‌سازی آمریکایی مقابل افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران نیز به همین جهت است.
وزیر دفاع در توسعه موشکی اعلام کردند ما بر روی موشکهای با برد 2500 متر کار کردیم و بزودی رونمایی خواهند شد در حوزه موشکهای کروز گزارش بسیار خوبی ارائه شد موشکهای دریایی ما امروز با بر 300 کیلومتر در حال آزمایش شدن است.
در حوزه هواپیماسازی اشاره کردند ما الان قادریم هواپیما مسافربری با ظرفیت 150 نفر را بسازیم در حوزه پهپادها گزارش جالبی مطرح شد در حوزه الکترونیک اشاره کردند امروز تقریبا تولیدات حوزه الکترونیک ما و حوزه دفاعی خوداتکا است و نیاز به بیرون نداریم و تحریم ها نمی تواند خللی در توسعه صنعت دفاعی کشور ایجاد کند.
ایشان اشاره کردند دستیابی به راهبردهای کشورها امروز در سایه قدرت امکان پذیر است صلح و امنیت در سایه قدرت شکل می گیرد اگر یک کشوری قدرتمند باشد می تواند امنیت و صلح را تامین کند.
نماینده مردم ورامین و پیشوا درباره گزارش یکی از کارشناسان نرخ جمعیت در کمیسیون پیرامون طرح تعالی جمعیت گفت:گزارش ارائه شده قابل تامل بود ، کاهش رشد باروری در کشور ما باید مورد توجه قرار بگیرد چون جمعیت و ترکیب جمعیت ما در حال تهدید شدن است ،بر اساس گزارش ارائه شده درباره جمعیت و راه‌های تعالی آن باید نگاه جدید ایجاد کرد، طی 20 سال گذشته کاهش باروری در ایران حدود 70 درصد بوده که در جهان مشابه ندارد، امروزه 55 کشور جهان سیاست‌های حمایت از افزایش جمعیت در پیش گرفته‌اند، ما باید بسته حمایتی تهیه کنیم، طرح تعالی جمعیت باید با یک اجماع به سرانجام برسد وگرنه دچار سونامی سالمندی خواهیم شد، طی 30 سال آینده رشد نرخ سالمندی در کشور ما 16 برابری خواهیم داشت، ترکیب جمعیتی یکی از مبانی امنیتی کشورهاست.

۱۳۹۶/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...