نسخه چاپی

مسعود ده نمكی در گفتگو با نما مطرح كرد؛

سینمای دفاع مقدس گنجینه پر بهایی را از دست داد/حبیب سینمای ایران رفت

عکس خبري -سينماي دفاع مقدس گنجينه پر بهايي را از دست داد/حبيب سينماي ايران رفت

كارگردان فیلم اجراجی ها گفت: زنده یاد حبیب الله كاسه ساز جزء پیشكسوتان حوزه دفاع مقدس بود،و سینمای دفاع مقدس گنجینه پر بهایی را از دست داد.

به گزارش خبرنگار نما،مراسم تشییع مرحوم حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده با سابقه سینما از مقابل خانه سینما شماره 2 برگزار شد .در این مراسم چهره‌های سینمایی نیز به همراه اصحاب رسانه حضور داشتند و پیکر وی را جهت سفر به خانه ابدی بدرقه کردنند.
سید جواد هاشمی بازیگر سینما در خصوص ویژگی های اخلاقی کاسه ساز به خبرنگار نما گفت:حبیب،حبیب همه بود به خصوص سینمای دفاع مقدس،ویژگی خاص آن مرحوم آرامش ،متانت و صبوری وی بود که در سخترین شرایط تولید خنده از لبانش نمی افتاد.خوب این خیلی مهم است که در پر استرس ترین کار هنری یعنی تولید در سینما ،همیشه با لبخند و آرامش با عوامل روبرو می شد.
مسعود جعفر جوزانی کارگردان سینما و تلویزیون که سابقه همکاری در سریال در چشم باد را با مرحوم کاسه ساز داشته است به خبرنگار ما گفت:مرحوم کاسه ساز عاشق مملکت و کاردر سینمای دفاع مقدس بود،به عقیده من حبیب یکی از بهترین تهیه کنندگان سینمای کشور بود،به گونه ای که اجزاء سینما را به خوبی می شناخت و از این عرصه آگاهی کامل داشت، ولی متاسفانه جلوی پای او خیلی سنگ اندازی می کردنند، فقط می توانم بگوییم که متاسفم از رفتن کاسه ساز، نام حبیب برازنده او است.
این کارگردان تلویزیون در ادامه افزود: دهه 60 بود و ما در حال جنگ و دفاع بودیم حبیب در خدمت جنگ بود.
آنهایی که استعداد دارند دو دسته اند برخی که هجوم می اورند و برخی که درس می خوانند و تلاش می کنند حبیب جزو دسته دوم بود. سال ها گذشت حبیب تهیه کننده در چشم باد شد و با همه وجودش کار می کرد. اما متاسفانه عمر افرادی مانند حبیب هدر می رود. چرا که یادشان می رود حبیب چه کارهایی کرد. او می رفت تا برای بودجه فیلم تلاش کند و پشت درهای بسته می نشست. حیف که وقتی کسی از میان ما می رود او را می شناسیم. به قول دوستی او پدر سینمای دفاع مقدس بود.
منوچهر شاهسواری از تهیه کنندگان سینما درباره ویژگی های حبیب سینمای ایران اظهار داشت:سینمای ایران در بعد از انقلاب دچار تغییر و تحولات جدی شد و نیروهای جدید و تازه نفس در این عرصه ورود پیدا کردنند که حبیب الله کاسه ساز از آن دست از نیروهای موثر و صادق در سینما بود.
این تهیه کننده تصریح کرد: امیدوارم که سینماگران ما به مانند آقای کاسه ساز با تلاش بی وقه در این عرصه از خود نام نیکو به جای بگذارند .
محمد مهدی عسگرپور از دیگر کارگردانان سینما در این مراسم نیز طی صحبت هایی گفت: امروز با پیکر عزیزی وداع می کنیم که مومن ،راستگو و سخت کوش بود. سابقه آشنایی من با او به اواخر دهه60 بر می گردد. برای شناخت حبیب الله کاسه باید بدانیم از کدام ظرف وارد سینما شده اند امثال حبیب از ظرف فرهنگی دفاع مقدس وارد سینما شد. اینکه با وضو می آمد سر صحنه فیلمبرداری و یا نماز شب می خواند و یا برای احوالات خودش یادداشت روزانه می نوشت برگرفته از فرهنگی است که از آن امده است. بی شک امشب بسیاری از شهدا برای استقبال او خواهند آمد.
حبیب الله کاسه ساز این تهیه‌کننده 55 ساله، پس از چهار سال مبارزه با بیماری سرطان معده و انجام چندین عمل جراحی، صبح امروز جان به جان آفرین تسلیم کرد.
کاسه‌ساز تاکنون تهیه کننده چند سریال تلویزیونی و فیلم سینمایی از جمله فیلم‌های اخراجی‌های 1 و 2، کارناوال مرگ، پروانه‌ای در مه، مزرعه پدری و زندانی 707 و مدیر تولید چندین فیلم سینمایی از جمله آخرین مرحله، حماسه مجنون، بازگشت از بوداپست، هور در آتش، راننده سفیر و قله دنیا بوده است.
همچنین در مراسم جمعی از مردم و هنرمندان و اهالی سینما از جمله سیروس الوند، محمد حیدریان، حیدری خلیلی، علی سرتیپی،مسعود جعفری جوزانی، مسعود ده نمکی، هاشم میرزاخانی، حبیب ایل بیگی، حبیب اسماعیلی، محمد مهدی عسگرپور، حبیب اله بهمنی، انسیه شاه حسینی، محمد علی باشه آهنگر، پرویز شیخ طادی و همچنین غلامرضا منتظری رییس سازمان بسیج هنرمندان حضور داشتند.پیکر حبیب الله کاسه ساز در بهشت زهرا(س) و در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

۱۳۹۶/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...