نسخه چاپی

هجوم پناهجویان به اسپانیا ۳ برابر شد

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام كرد كه تعداد ورود پناهجویان به اسپانیا در سال جاری میلادی به نسبت مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، این به این معنی است که تعداد ورود پناهجویان به اسپانیا از طریق دریا که 8385 مورد درحال حاضر اعلام شده می‌تواند از یونان که 11713 نفر را در خود جای داده سبقت بگیرد.

دلیل این امر شاید امن تر بودن مسیر اسپانیا برای مهاجران باشد. هفته گذشته تصاویری از پناهجویانی منتشر شد که با استفاده از یک قایق و در مقابل تعجب مردم وارد یکی از سواحل کادیز شدند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که در سال جاری تا کنون 11849 نفر وارد اسپانیا شده‌اند و این درحالی است این رقم در تمام سال گذشته 13246 نفر بوده است.

جول میلمن، سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت دراین باره به خبرگزاری فرانسه گفت: تصور می‌کنیم برخی از این تغییرات به دلیل این واقعیت است که مسیر اسپانیا از راه مراکش مسیر امنی به شمار می‌رود.

میلمن گفت: این امکان وجود دارد که اسپانیا در میزبانی از مهاجران در سال جاری از یونان سبقت بگیرد. اگر این اتفاق بیافتد این یک تغییر بزرگ خواهد بود.

۱۳۹۶/۵/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...