نسخه چاپی

كاهش 30 میلیارد دلاری درآمد گردشگری تركیه

علی‌رغم بازگشت نسبی ثبات به گردشگری تركیه، این صنعت با كاهش درآمد ۳۰ میلیارد دلاری در مقایسه با گذشته رو به رو است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: علی‌رغم بازگشت نسبی ثبات به گردشگری ترکیه، این صنعت با کاهش درآمد ۳۰ میلیارد دلاری در مقایسه با گذشته رو به رو است.

صنعت گردشگری ترکیه پس از گذر از دوران رکورد سال ۲۰۱۶، حالا دوباره احیاء شده و نرخ اشتغال هتل‌ها در سال جاری رو به افزایش است، اما این بازگشت توریست‌های خارجی همچون گذشته برای این کشور درآمدزا نبوده است، چرا که توریست‌های ثروتمند دیگر کمتر به این کشور سفر می‌کنند.

«اویا نارین»، رئیس انجمن سرمایه‌گذاران گردشگری ترکیه در این‌باره توضیح داد: گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۶ در بدترین شرایط خود بود، اما امروز ظاهرا به نظر می‌رسد اوضاع بهبود یافته اما همچنان با کاهش بزرگی در درآمدها مواجه است و تا پایان سال این خلاء بیشتر احساس خواهد شد. با در نظر گرفتن دو سال آینده و سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود که با ۳۰ میلیارد دلار کسری درآمد داشته باشیم.

وی ادامه داد: نه تنها برای تقویت گردشگری، بلکه برای افزایش کارآمدی در سایت خارجی نیز ما باید درک دنیای بیرون از ترکیه بازنگری و آن را بهبود بخشیم.

گردشگرانی که در دوره افت در سال ۲۰۱۶ به ترکیه سفر می‌کردند به طور متوسط روزانه ۶۰۲ دلار هزینه می‌کردند در حالی که گردشگران ترکیه‌ای که به مقاصد توریستی خارجی سفر می‌کردند به طور متوسط ۹۷۳ دلار هزینه می‌کردند.

دلیل این اختلاف در میزان هزینه این است که گردشگران ترک که به مقاصد خارجی سفر می‌کنند دارای سطح تحصیلات و درآمد بالایی هستند و در جستجوی شهرهای متفاوت، موزه‌ها، تئاترها و کنسرت‌ها هستند در حالی که مسافران خارجی به مقصد ترکیه بیشتر اولویت خو را به دریا، ساحل، هتل‌ها وغذای ارزان اختصاص می‌دهند و خیلی پول خرج نمی‌کنند. البته می‌توان با تبلیغات بیشتر گردشگران ثروتمندتر و فرهیخته تر از شرق غرب جذب کرد اما مساله مهم‌تر آن است که قشر تحصیل کرده و ثرتمند دنیا باید تصویر بهتری از ترکیه داشته باشد.

۱۳۹۶/۵/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...