نسخه چاپی

ایرانیان در 50 سالگی چند دندان ندارند؟

رئیس انجمن دندانپزشكی عمومی ایران با تاكید بر لزوم حفظ و نگهداری دندان ها گفت: در حال حاضر، ایرانیان كه به سن 50 سالگی می رسند، به طور میانگین حدود 7 دندان از دست داده اند كه این روند باید تغییر پیدا كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رئیس انجمن دندانپزشکی عمومی ایران با تاکید بر لزوم حفظ و نگهداری دندان ها گفت: در حال حاضر، ایرانیان که به سن 50 سالگی می رسند، به طور میانگین حدود 7 دندان از دست داده اند که این روند باید تغییر پیدا کند.

دکتر باقر شهنی زاده روز چهارشنبه در ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در هتل المپیک، با بیان این که اقدامات جدی تری برای حفظ دندان های مردم به خصوص کودکان باید انجام گیرد، بر لزوم جلوگیری از پوسیدگی دندان در سنین 6 تا 14 ساله تاکید کرد و این پیگیری را برای پیشگیری از نیاز به کشیدن دندان در سنین بالاتر ضروری دانست.

وی در خصوص نقش بیمه گفت: بیمه ها در بخش پیشگیری هم وارد شده اند. بیمه ها اصولا در کشیدن دندان ها، درمان آبسه و جرم گیری و در مجموع کارهای اولیه، نقش دارند اما هنوز در کارهای بازسازی دندان ها ورود پیدا نکردند و این موضوع مغفول مانده است.

شهنی زاده همچنین اجرای طرح فلورایدتراپی در مدارس کشور را برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان ناکافی دانست و گفت: با توجه به اینکه دانش آموزان در زنگ های تفریح از تغذیه استفاده می کنند، این دهان شویه نقشی در جلوگیری از پوسیدگی دندان آنان نداشته است.

طرح فلورایدتراپی (وارنیش) در چارچوب برنامه تحول نطام سلامت و به منظور ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس احرا شده است.

شهنی زاده اظهار کرد: اگر این اقدام در جلوگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان نقشی داشت الان باید میزان پوسیدگی آنها کاهش پیدا می کرد، اما نه تنها پوسیدگی دندان ها با این کار رفع نشده بلکه آمار پوسیدگی بالا رفته است که مسئولان باید علت را پیگیری کنند.

ششمین همایش در دندانپزشکی با حضور جمعی از دندانپزشکان از امروز ( 25 مرداد ماه) در هتل المپیک آغاز بکار کرد و تا دو روز دیگر به کارش ادامه می دهد.

۱۳۹۶/۵/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...