نسخه چاپی

چین مشكل بدهی هایش را حل كند

صندوق بین المللی پول پیش بینی رشد اقتصادی چین در سال 2017 را از 6.2 درصد به 6.7 درصد افزایش داد؛ اما پكن باید مشكل بدهی در حال رشد خود را حل كند.

به گزارش نما به نقل از اتاق تهران، اقتصاد چین به اندازه کافی خوب به نظر می رسد که صندوق بین المللی پول چشم انداز و پیش بینی رشد خود را برای این کشور افزایش داده، اما این سازمان همچنین درباره افزایش بدهی در دومین اقتصاد بزرگ جهان هشدار داده است.
صندوق بین المللی پول روز سه شنبه بررسی سالانه خود درباره چین را منتشر کرد و در آن پیش بینی رشد خود از این کشور را به 6.7 درصد در سال 2017 افزایش داد، قبلا پیش بینی صندوق رشد 6.2 درصدی بود. همچنین این سازمان اعلام کرد: انتظار می رود چین از الان تا سال 2021 به طور متوسط رشدی 6.4 درصدی داشته باشد. تخمین قبلی سازمان رشد 6 درصدی بود.

با این حال این سازمان هشدار داده است که همه چیز به این آسانی نیست.

به گفته صندوق بین المللی پول، «چشم انداز رشد تا حدی منعکس کننده اقدامات قوی، تعهد به اهداف رشد و بازسازی اقتصاد جهانی است. اما همین ماجرا باعث افزایش هزینه های بیشتر و افزایش مداوم بدهی های خصوصی و دولتی است. موضوعی که خطرات نزولی در میان مدت را افزایش می دهد.»

این گزارش ادامه می دهد: آنچه پکن باید انجام دهد، این است که روند فعلی رشد اقتصادی خود را به دست آورند و اصلاحات مورد نیاز را تسریع کند و توجه بیشتر به کیفیت و پایداری رشد داشته باشد.

در صدر این لیست، تلاش برای حل مساله بدهی ها وجود دارد: صندوق بین المللی پول معتقد است که بحران بدهی در بخش غیرمالی چین تا سال 2022 نزدیک به 300 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد بود. این بدهی سال گذشته حدود 240 درصد رشد داشته است.

صندوق بین المللی پول هشدار داده که مدل فعلی برای رشد اقتصادی که بر پایه بدهی هاست در چین جواب نمی دهد و راه حلی کوتاه مدت است که پایداری ندارد. چین باید مسایل ساختاری را پیگیری کند.

کارشناسان زنگ هشدار این موضوع را سال هاست که به صدا درآورده اند. چین از مدل های قدیمی برای اقتصاد استفاده می کند.

بانک های چینی 825.5 میلیارد یوان (حدود 123.44 میلیارد دلار) در ماه جولای وام پرداخت کرده اند. البته این میزان از 1.54 تریلیون یوان ماه ژوئن کمتر است.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد که علاوه بر برخورد با بدهی ها، چین به ظرفیت بیش از حد و افزایش بهره وری در بخش ناکارآمد از جمله کسانی که در شرکت های دولتی فعالیت می کنند، نیاز دارد.

با این حال صندوق بین المللی پول از چین به دلیل تلاش برای تقویت و نظارت و تنظیم ریسک های بخش مالی، کنترل پیشروی در بدهی شرکت ها، مدیریت بهتر خروجی های سرمایه و تثبیت نوسانات یوان، قدردانی کرد.

۱۳۹۶/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...