نسخه چاپی

دستیار ترامپ مدیر موقت ارتباطات كاخ سفید شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: «هوپ هیکس» از دستیاران قدیمی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، به عنوان مدیر موقت ارتباطات کاخ سفید منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی چهارمین فردی است که در دولت ترامپ عهده‌دار این سمت می‌شود.
پیش از این «آنتونی اسکاراموچی» یک کارشناس امور مالی اهل نیویورک این وظیفه را بر عهده گرفته بود که به علت برخی جنجال آفرینی‌ها تنها پس از یک دوره زمانی ده روزه برکنار شد.

اسکاراموچی در زمان فعالیت به عنوان مدیر ارتباطات کاخ سفید، دست به ایجاد تغییرات کلیدی در ساختار این نهاد زد که به کناره‌گیری «شان اسپایسر» و «رینس پریباس» به ترتیب سخنگوی سابق و رئیس سابق کارکنان کاخ سفید انجامید.
با گذشت نزدیک به هشت ماه از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، عزل و نصب‌ها همچنان ادامه داشته و حتی احتمال برکناری برخی وزیران کابینه ترامپ مطرح شده است.

این در شرایطی است که اخیرا افزایش شمار دفعات افشای اطلاعات محرمانه از کاخ سفید و دیگر نهاد‌های دولتی آمریکا، نگرانی‌هایی را در واشنگتن به وجود آورده است.
آخرین مورد از این افشاگری‌ها، انتشار متن مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری مکزیک و نخست وزیر استرالیا در روزنامه واشنگتن پست بود.

برخی اظهارات رئیس جمهوری آمریکا در جریان این مکالمات، از جمله درخواست او از رئیس جمهوری مکزیک برای سکوت اختیار کردن درباره ماجرای بحث برانگیز ساخت دیوار مرزی، کاخ سفید را به سختی تحت فشار قرار داده است.
جف سشنز وزیر دادگستری آمریکا اخیرا افشاگران اسرار کاخ سفید را تهدید به برخورد قانونی کرده بود و این در شرایطی است که او خود ناسازگارترین وزیر کابینه ترامپ لقب گرفته است.

۱۳۹۶/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...