نسخه چاپی

مخالفت با وزیرپیشنهادی راه وشهرسازی/مسكن‌مهر و سوانح جاده‌ای را حل كنید

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت:نمایندگان نمی توانند درباره تاخیرهای مسكن مهر به مردم پاسخ بدهند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، علی بختیار در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با وزیر عباس آخوندی پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدوارم مخالفت من در تعیین رای اعتماد تاثیر بگذارد،اظهارداشت: طبق ماده ۳۶ قانون اساسی از بیان برخی موارد در این خصوص خودداری می کنم،اما درباره آیین نامه جدید کنترل ساختمان، این آیین نامه به پیچیدگی فرآیند ساخت و ساز، کاهش حجم سرمایه گذاری، تزریق رکود بیشتر و کاهش ایمنی ساختمان منجر خواهد شد ضمن اینکه این آیین نامه خلاف قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: سوانح جاده ای همچنان بیش از حد استاندارد است، سوانح ریلی نیز در این دوره اظافه شده، خصوصا سانحه ریلی قطار مشهد تبریز که انتظار می رفت آقای آخوندی بدلیل شرایطی که پیش آمد استعفا می کردند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: تاخیر های مکرر پروازها و عدم پراخت حقوق راهداران از جمله مواردی است که وزارت راه و شهرسازی باید در برابر آن پاسخگو باشد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با اشاره به عدم توجه به توسعه متوازن در وزارت راه و شهرسازی، گفت: یکی از مولفه های اساسی توسعه روستاها، توسعه راه و جاده و ریل است که متاسفانه در این زمینه توازن برای توسعه در نظر گرفته نشده است.

او اضافه کرد: در حوزه حمل و نقل ریلی صرفا ۲ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی می توان در نظر گرفت در حالی که باید ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع خارجی جذب کرد که ساز و کار جذب این میزان تعریف نشده است.

این مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی تاکید کرد: مسکن مهر وضعیت نامناسبی را دارد و امروز هم بدلیل اجرایی نشدن مسکن اجتماعی که وعده آن داده شده بود دچار یک تورم در بخش مسکن هستیم؛ نمایندگان نمی توانند به مردم پاسخ بدهند که با بالارفتن قیمت میلگرد آیا قیمت ها دچار تورم می شود یا خیر.البته به نظر می رسد شاهد افزایش قیمت ها در نیمه دوم سال هستیم.

۱۳۹۶/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...