نسخه چاپی

«ماجرای نیمروز» پیشتاز جشن منتقدان

جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی كه دبیری آن بر عهده جعفر گودرزی است كارش را با گرامیداشت یاد شهید محسن حججی آغاز كرد و فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» با دریافت دو جایزه تا به اینجا پیشتاز است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی عصر امروز پنجشنبه 26 مرداد با حضور اصحاب رسانه، سینماگران و جعفر گودرزی که دبیری این جشن را عهده دار است در محل سالن همایش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

اجرای این مراسم برعهده فرزاد حسنی است جوایز نامزدها در بخش های مختلف در طول برنامه اعلام خواهد شد.

در ابتدای مراسم فرزاد حسنی که اجرای مراسم را عهده دار است بانام بردم منتقدان و نویسندگان از حاضرین خواست تا آنها را تشویق کنند این در حالی است که یاد شهید محسن حججی نیز در میان سینماگران گرامی داشته شد.

همچنین کلیپی از زنده یاد علی معلم به نمایش در آمد او رئیس انجمن منتقدان نیزبوده است.

در این مراسم آذرمعماریان درباره همسر مرحوم علی معلم صحبت کرد.

*اولین جایزه به یک فیلم دفاع مقدسی رسید

دیپلم افتخار بهترین موسیقی متن به ستار اورکی برای ساخت موسیقی فیلم سینمایی ویلایی ها رسید. او جایزه اش را به علی معلم اهداء کرد.

همچنین تندیس بھترین موسیقی متن جشن یازدھم بہ سہراب پورناظری برای فیلم سینمایی رگ خواب اهداء شد. این آهنگساز جایزه اش را پر ارزش ترین جایزه ای دانست که تا به امروز دریافت کرده است.

*بالاخره طراحی صحنه ماجرای نیمروز دیده شد

تندیس بھترین طراحی صحنہ و لباس جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی بہ بہزاد جعفری طادی برای ماجرای نیمروز رسید. پیش از این در جشنواره فیلم فجر این فیلم سینمایی خوش ساخت و ارزشی مورد بی مهری قرار گرفته بود.

در ادامه مراسم نوبت به برگزاری بزرگداشت جمال امید رسید. او طی سالهای گذشته جزو افرادی بوده است که در برگزاری جشنواره ها تاثیرگذار بوده است. این بخش از برنامه با اجرای یک کلیپ از این سینماگر آغاز شد. برای تکمیل شدن این بخش فریدون جیرانی فیلمسازی شناخته شده سینما در ارتباط با فعالیت های جمال امید به سخنرانی پرداخت.

جواد طوسی منتقد سرشناس که رئیس انجمن منتقدان نیز است در سخنرانی خود در این بخش نیز به لزوم احترام بہ منتقدان تاریخ سینمای ایران و استمرار آن اشاره داشت.

دیپلم افتخار بھترین چھرہ پردازی این جشن از سوی منتقدان بہ ایمان امیدواری به فیلم سینمایی «خفگی» به کارگردانی فریدون جیرانی رسید.

*دشت دوم «ماجرای نیمروز» برای طراحی گریم

تندیس بھترین چھرہ پردازی جشن یازدھم بہ محسن دارسنج برای ماجرای نیمروز رسید این دومین جایزه این اثر سینمایی است که تا به این لحظه توسط منتقدان به آنها اهداء شده است.

*سومین دشت «ماجزرای نیمروز» برای تدوین

دیپلم افتخار بھترین تدوین این جشن بہ سجاد پہلوان زادہ برای ماجرای نیمروز رسید و بھرام دھقانی برندہ تندیس این بخش برای فیلمهای سینمایی خفگی و نگار بود.

۱۳۹۶/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...