نسخه چاپی

قتل عام هزاران كودك یمنی در سكوت مجامع جهانی/ اینجا هر ۳۵ ثانیه یك كودك «وبا» می‌گیرد!

عکس خبري -قتل عام هزاران کودک يمني در سکوت مجامع جهاني/ اينجا هر ?? ثانيه يک کودک «وبا» مي‌گيرد!

اكنون ۵۰۳ هزار و ۴۸۴ نفر در یمن مظنون به ابتلا به ویروس وبا هستند و تنها ظرف دو ماه گذشته این بیماری جان ۱۵۰۰ یمنی را گرفته است. یونیسف نیز درباره وضعیت سلامت كودكان در این كشور و شیوع وبا هشدار داده و با انتشار گزارشی تأكید كرده است، هر ۳۵ ثانیه یك كودك یمنی به وبا مبتلا می‌شو

28 ماه از آغاز حمله نظامی رژیم سعودی به کشور یمن می‌گذرد، سازمان ملل شمار قربانیان حملات عربستان و ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی‌ها به یمن را طی دو سال گذشته بیش از ده هزار کشته و ۴۰ هزار زخمی اعلام کرده است. اکنون ۵۰۳ هزار و ۴۸۴ نفر در یمن مظنون به ابتلا به ویروس وبا هستند و تنها ظرف دو ماه گذشته این بیماری جان ۱۵۰۰ یمنی را گرفته است. یونیسف نیز درباره وضعیت سلامت کودکان در این کشور و شیوع وبا هشدار داده و با انتشار گزارشی تأکید کرده است، هر ۳۵ ثانیه یک کودک یمنی به وبا مبتلا می‌شود و ۴۰ درصد قربانیان این بیماری را در یمن کودکان تشکیل می‌دهد، کودکانی که به طور متوسط روزانه چهار نفر از آنان جان خود را به دلیل ابتلا به وبا از دست می‌دهند. این خلاصه‌ای از اوضاع کشور یمن است که در آن فاجعه انسانی بزرگی در حال وقوع است؛ اما کمی از این آمارها و گزارش‌ها فاصله بگیریم و به فضای رسانه‌ای بیاییم، به مباحث مطرح در محافل سیاسی نگاهی بیندازیم؛ جلسات شورای امنیت سازمان ملل و نهادهای دیگر بین‌المللی را نظاره کنیم، رسانه‌های جهان را مرور کنیم و ببینیم تیتر چند رسانه به بحران یمن تعلق دارد؟ چند دولت در جهان نگران وضعیت مردم یمن شده‌اند؟ کدام یک از نهادهای بین‌المللی نگران نقض حقوق بشر در یمن هستند؟ شورای امنیت سازمان ملل برای توقف تجاوز نظامی به این کشور چه کرده است و چند تحریم را به دلیل نقض حقوق بشر علیه رژیم سعودی به تصویب رسانده است؟ پاسخ یک کلمه است؛ هیچ!
آری؛ ما با سیاست‌مداران، رسانه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی روبه‌رو هستیم که تنها چیزی که برای‌شان اهمیت ندارد، جان انسان‌هاست. آنها تنها به منافع بین‌المللی، به دلارهای سرشار سعودی و سیاست کشورهای قدرتمند و استکباری اهمیت می‌دهند و لا غیر.

۱۳۹۶/۵/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...