نسخه چاپی

مهدی طارمی در گفت و گو با نما:

همیشه روز خوب در فوتبال نیست!

عکس خبري -هميشه روز خوب در فوتبال نيست!

همیشه روز خوب در فوتبال نیست و گاهی هم شانس و اقبال با شما یار نیست و اینطور می شود.

یکی از ستونهای تیم ملی ایران که نقش موثری در صعنود مستقیم ما به جام جهانی داشت مهدی طارمی است. او که سه گل ایران در این رقابت‌ها را به ثمر رسانده هیچ یک از گل‌های ایران را در بازی با کره جنوبی نزد اما با این حال تاثیرگذاری مستقیمی روی هر دو گل داشت و این بار در نقش سازنده گل ظاهر شد، او که تازه ابتدای راه است دوسال پی در پی آقای گل ایران شد و ....


چه شد که در بازی با سوریه نتوانستید این تیم را شکست دهید؟

همه چیز در حد اتفاق بود. این زیبایی فوتبال است و بابت همین غیر قابل پیش بینی بودن آن این ورزش این مقدار جذاب و دیدنی است. بعد از خوردن گل اول توانستیم خیلی زود خودمان را جمع و جور کنیم و دو گل بزنیم اما به نوعی این بازی شانس یار ما نبود و نتوانستیم از تمام موقعیت هایی که به دست آوردیم به خوبی استفاده کنیم و روی معدود موقعیت هایی که حریف داشت توانست به راحتی دوبار دروازه ما را باز کند.


از موقعیت های از دست رفته حرف زدی، در این بازی موقعیت های زیادی هم خودت از دست دادی؟

همانطور که گفتم همیشه روز خوب در فوتبال نیست و گاهی هم شانس و اقبال با شما یار نیست و اینطور می شود. ما از دو بازی قبل صعودمان مسجل شده بود و این کمی شرایط را برای ما متفاوت می کرد. شاید اگر برای صعود نیاز به برد در این بازی داشتیم شرایط متفاوت بود اما این چیزی از ارزش های تیم ما کم نمی کند . همه می دانند که تیم ایران بهترین عملکرد را در این گروه داشت و در فاز تهاجمی و دفاع عالی کارد کردیم، متاسفانه نتوانستیم رکورد صعود به جام جهانی بدون گل خورده خود را حفظ کنیم و همانطور که گفتید موقعیت های زیادی را هم در این بازی از دست دادیم. در تیم‌ ‌ملی مهم کسب پیروزی است، نه این که چه کسی گلزنی کند. البته که اگر گل بزنم خوشحال خواهم شد. مهم این است که ما در کنار یکدیگر صعود به جام جهانی را تجربه کرده‌ایم و به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان راه یافته‌ایم. باقی موارد یعنی گل زدن اهمیت جانبی دارد.


می توانیم در جام جهانی از گروه خود صعود کنیم؟

هیچ چیز از الان مشخص نیست. اما بدون شک فوتبال ملی ایران با حضور کارلوس کی روش پیشرفت چشمگیری داشته که این موضوع را در همه بازی های تیم ملی مشاهده می کنید. 4 سال قبل در برزیل هم خوب بازی می کردیم اما ضعف هایی داشتیم که کی روش توانسته به خوبی این ضعف ها را پوشش دهد. در حال حاضر تیم ملی هم خوب گل می زند و هم خوب دفاع می کند. این دوره از جام جهانی امید زیادی به صعود از گروه داریم که البته این صعود به شرایط ویژه ای هم بستگی دارد که امیدوارم همه شرایط برای ما به گونه ای رقم بخورد که بتوانیم از گروه صعود کنیم و دل میلیونها ایرانی را شاد کنیم، چرا که شاد بودن مردم ایران حق آنهاست.


 زوج خوبی را با سردار آزمون در خط حمله درست کرده اید و خیلی ها زوج سردار و طارمی را زوج جام جهانی روسیه می دانند؟
 من و سردار بعد از ماهها و سالها که کنار هم بازی کردیم شناخت خوبی از هم پیدا کردیم و این شناخت کمک زیادی به بازی در کنار هم در نوک پیکان خط حمله تیم ملی به ما می کند. از روز اول که به تیم‌ ‌ملی دعوت شدم رابطه خیلی خوبی با سردار داشتم. البته باید این را بگویم که با همه هم تیمی‌هایم رابطه خیلی خوبی دارم، ولی بیشتر به این خاطر که سردار هم سن و سال من است رفقای خوبی برای یکدیگر در تیم‌ ‌ملی هستیم. همچنین همکاری خوبی هم با او در زمین دارم. من شخصیت سردار را خیلی دوست دارم و فوتبال بازی کردنش را هم خیلی می‌پسندم.البته فوروارد های دیگر تیم ملی هم بسیار آماده هستند و مهم این است که هر کداممان در ترکیب باشیم با تمام وجود برای موفقیت تیم ملی می جنگیم و این خصوصیت بارز تیم کی روش است.


 از بازی با کره جنوبی در سئول بگو که باز هم کره ای ها حسرت برد به دلشان ماند؟

ما برای برد به میدان آمده بودیم، بازی نسبتا حساس داشتیم اما رکورد را نگه داشتیم و گل نخوردیم. کره ای ها تبلیغات زیادی برای این بازی کرده بودند و عزم ملی برای برد ما نشان دادند اما توانستیم با امتیاز از سئول به تهران برگردیم.


 پرسپولیس یک بازی حساس مقابل الاهلی عربستان دارد، می توانید در آن بازی هم دل مردم را با صعود شاد کنید ؟

 خدا را شکر شرایط خوبی داریم و تمرینات خیلی سخت و طاقت فرسایی را برای بازی با الاهلی انجام می دهیم. درست است که نیم نگاهی به لیگ برتر داریم اما هدف اصلی ما قهرمانی لیگ قهرمانان است و البته از لیگ برتر هم نمی‌توان گذشت. با این حال هدف اصلی ما عبور از مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان و حذف الاهلی عربستان است و به هیچ عنوان به شرایط این تیم نگاه نمی‌کنیم. شرایط خودمان خوب است و تمام توان و تمرکزمان را روی موفقیت در این بازی قرار داده‌ایم تا به مرحله پایانی نیز صعود کنیم.

۱۳۹۶/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...