نسخه چاپی

جوكار در گفتگو با نما مطرح كرد:

دستگاه دیپلماسی، كشورهای اسلامی را علیه كشتار مسلمانان میانمار بسیج كند/ میانمار نتیجه توطئه‌های اسرائیل است

عکس خبري -دستگاه ديپلماسي، کشورهاي اسلامي را عليه کشتار مسلمانان ميانمار بسيج کند/  ميانمار نتيجه توطئه‌هاي اسرائيل است

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت : در قضیه كشتار مسلمانان در میانمار دیپلماسی فعال می تواند راهگشا باشد و فضای عمومی جهان را به سمت حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار تغییر دهد.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار نما درباره نسل کشی مسلمانان در میانمار و سکوت نهادهای بین المللی اظهار داشت: مسلمانان در میانمار و مظلوم واقع می شوند و در سال های متمادی مورد تجاوز، ظلم و جنایت قرار گرفته اند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با بیان اینکه متاسفانه بعضی از کشورهای اسلامی تحت نفوذ آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند ادامه داد : این نوع جنایت نسبت به مسلمانان در غرب آفریقا و در کشورهای دیگر نشان از یک راهبردی است که جهان سلطه علیه مسلمانان آغاز کرده است.
در نوبت قبلی کشتار مسلمانان در میانمار و آتش کشیدن خانه آنها پس از سفر وزیر خارجه آمریکا رخ داد همچنین سلاح‌هایی که نظامیان جنایتکار میانماری در اختیار دارند از طریق رژیم‌صهیونیستی تامین می شود.
جوکار اظهار داشت: کشوری که مانند جمهوری اسلامی ایران مقتدر باشد باید وارد شود و میدان داری کنند و با سفرها به این کشورها می توان کارهایی را انجام داد همچنین می‌توان درخواست تشکیل کنفرانس سران کشورهای اسلامی را داد.
وی با تاکید بر اینکه باید یک تصمیم و یک جبهه متحدی در این زمینه اتخاذ شود افزود: اگر سازمان‌های حقوق بشر و شورای امنیت و... سکوت کردند به خاطر این است که تحت نفوذ آمریکا هستند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به این که آمریکایی ها مدال صلح نوبل را به بالاترین مقام میانماری اعطا می کند گفت: امروز با توجه به اینکه شاهد چنین موضوعاتی هستیم نمی‌توان کشتار و جنایت در این وسعت را بدون هماهنگی با سازمان های حقوق بشری دانست.
وی افزود: لابی صهیونیستی و آمریکایی اجازه نمی دهد که برخی از کشورهای اسلامی که سرسپرده هستند اعتراضات خودشان را بروز دهند اینجا دیپلماسی فعال می تواند راهگشا باشد و فضای عمومی جهان را به سمت حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار تغییر دهد.
کشورهای غربی در چند دهه گذشته با جنایات وسیع در منطقه، بوسنی هرزه گوین و میانمار با عناد و کینه‌ برخورد کردند که نشان می‌دهد از گسترش اسلام نگران هستند و به همین منظور از کشتار مسلمانان حمایت می‌کنند.
گسترش دین اسلام در تعالیم ما وعده داده شده است که با تحقق این امر جمعیت مسلمانان افزایش می یابد و غرب نگران انتقال تعالیم الهی اسلام به سایر ادیان است. غرب هرگز اجازه نمی‌دهد که کسی از این جنایت‌ها مطلع شود، بنابراین خبرگزاری‌های مستقل جهان اسلام و سایر خبرگزاری‌ها که به دنبال انسانیت هستند باید به صورت شفاف و روشن این مسائل را مطرح کنند و به گوش جهانیان برسانند تا جامعه جهانی وادار به واکنش شود.
همه حکومت های اسلامی باید نسبت به این فجایع غیر انسانی واکنش نشان دهند و در کنفرانس اسلامی این موضوع را مطرح کنند و از کشته شدن ناحق افراد دفاع کنند.مجامع بین المللی و شورای امنیت هم باید نسبت به وقوع فجایع غیر انسانی واکنش نشان دهند تا حکومت‌های فعال در زمینه حقوق بشر وارد عمل شوند.

۱۳۹۶/۶/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...