نسخه چاپی

حسن بیكی در گفتگو با نما:

كشتار مردم مسلمان میانمار نتیجه سیاست های آمریكا است

عکس خبري -سوچي سرباز آمريکايي است که عليه مسلمانان ميانمار وارد عمل شده است

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریكا سوچی رهبر این كشور را از حبس خانگی نجات و پرورش داد و امروز از خود این شخص به عنوان سرباز آمریكایی علیه مسلمانان در این كشور استفاده می كند و دست ارتش را در این جنایات باز گذاشته است.

ابوالفضل حسن بیکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به جنایات صورت گرفته در میانمار و نسل کشی مسلمانان اظهار داشت: مسلمانان بیش از 500 سال است که در این منطقه زندگی می کنند در حالی که بوداییان مهاجر هستند.
آمریکا با تمام توان وارد صحنه شده است تا خود را کدخدای جهان بنامد اما امروزدنیا چند قطبی است و سیاست های آمریکا در منطقه غرب آسیا شکست خورده است بنابراین به دنبال بازکردن جا پایی جدید برای خود است.
نماینده مردم دامغان افزود: آمریکا و غرب در مرحله اول به دنبال نا امن سازی غرب آسیا و تجزیه کشورهای خاورمیانه بودند اما نتوانستند به اهداف خود برسند و انقلاب اسلامی ایران با تمام توان در برابر سیاست های گستاخانه و غلط آمریکا ایستادگی کرد.
علیرغم تمام سرمایه گذاری ها، تیر آمریکا در منطقه به خطا رفته است و کشورهای آسیا تن به خواسته های آمریکا و اسرائیل نداده اند، گروه های ساخته دست آمریکا مانند طالبان، النصره و داعش نیز شکست خورده اند و امروز منطقه ای جدیدی را نشانه گرفته اند.
حسن بیکی با بیان اینکه آمریکا امروز برای مقابله با قدرت اقتصادی چین، میانمار را شناسایی کرده و پایگاه تروریست ها را را به این سمت حرکت داده است، افزود: بوداییان افراطی این منطقه جیره خواران موساد و سیا هستند که دست به سرکوب مسلمانان میانمار زده اند.
وی با اشاره به اینکه تمام افرادی که با حکومت های خود مشکل داشتند از سوی آمریکا حمایت شده اند، اظهار داشت: آمریکا سوچی رهبر این کشور را از حبس خانگی نجات و پرورش داد و امروز از خود این شخص به عنوان سرباز آمریکایی علیه مسلمانان در این کشور استفاده می کند و دست ارتش را در این جنایات باز گذاشته است.
نماینده مردم دامغان به وجود مخزن گازی بزرگ در این منطقه اشاره کرد و گفت: اسرائیل برای این منبع گازی کیسه دوخته است و در جنگ علیه مسلمانان به دولت میانمار اسلحه می فروشد.
کشورهای منطقه از قبیل چین، مالزی، اندونزی، بنگلادش و هند باید حواسشان به سیاست های آمریکا و اسرائیل باشد به خصوص چین که به عنوان قدرت اقتصادی در برابر آمریکا قد علم کرده است باید بداند که آمریکا سیاست چماق را در برابر این کشور به کار گرفته است.
وی با اشاره به تکلیف جهان اسلام در برابر جنایات علیه مسلمانان روهینگیا تصریح کرد: جهان اسلام باید بداند که آمریکا با هیچ از کشورهای اسلامی برادرخواندگی و رفاقت ندارد و همانطور که می بینیم گروه های تروریستی با اسامی گوناگون اما با یک هدف به ناموس و حقوق بشر حمله کرده اند و ابزار دست آمریکا شده اند.
وی ادامه داد: سازمان کنفرانس اسلامی باید تمام توان خود را حمایت از مسلمانان میانمار بگذارد و جلوی خونریزی ها را بگیرد، کشورهای اسلامی بخشی ازانرژی میانمار را تامین می کنند که اگر همین حمایت برداشته شود، سوچی تسلیم می شود.
نماینده مردم دامغان با تاکید بر اینکه اگر کشورهای اسلامی دیر از خواب بیدار شوند، دشمن به بیخ گوششان نزدیک شده است، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران جنایات علیه مسلمانان را محکوم کرده و تحت هیچ شرایطی در این موضوع کوتاهی نخواهد کرد.
حسن بیکی با بیان اینکه ایران در این کشور سفارتخانه ندارد اما از مسیرهای دیگر حمایت خود نشان خواهد داد؛ خاطرنشان کرد: ایران در بسیاری از کشورهای جهان سفارتخانه دارد، در اینکه چرا ما در میانمار سفارتخانه نداریم مقصر دولت میانمار است و ایران کوتاهی نکرده است چرا که سوچی دست نشانده آمریکاست اما به اشتباه وی را حامی صلح و آزادی خواهی می دانند.

۱۳۹۶/۶/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...