نسخه چاپی

بروجردی در گفتگو با نما:

سكوت در برابر كشتار مسلمانان میانمار قابل توجیه نیست/ سازمان كنفرانس اسلامی جلسه فوق العاده در سطح وزرا تشكیل دهد

عکس خبري -سکوت در برابر کشتار مسلمانان ميانمار قابل توجيه نيست/ سازمان کنفرانس اسلامي بايد جلسه فوق العاده در سطح وزرا تشکيل دهد

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سازمان كنفرانس اسلامی باید یك اجلاس فوق العاده حداقل در سطح وزرای خارجه تشكیل دهد تا با بررسی همه ابعاد موضوع تصمیم جمعی بگیرند و هیئتی به این كشور اعزام كنند.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درگفتگو با نما درباره فاجعه به آتش کشیدن و کشتار مسلمانان در میانمار اظهار داشت: حوادث تاسف بار این کشور نشان دهنده دروغین بودن همه ادعاهای حقوق بشری کشورهای غربی، آمریکا، سازمان ملل و نهادهای بین المللی است که مرتبا دم از حقوق بشر می زنند.
وی با اشاره به اینکه جنایات سازمان یافته علیه مسلمانان میانمار نسل کشی است، افزود: جنایات بی رحمانه علیه مسلمانان در این کشور غیرواقعی بودن همه ادعاهای حقوق بشری را آشکار می کند.
نماینده مردم بروجرد در مجلس با بیان انتقاد از سکوت سازمان ملل در برابر این نسل کشی اظهار داشت: وقتی این سازمان با بی تفاوتی تمام تعداد آوارگان و مهاجران مسلمان میانمار به بنگلادش و نیاز آنها به اسکان و مواد غذایی را اعلام می کند یعنی تنها نظاره گر این جنایات است.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه قدرت بزرگ در این بازی ترسناک نقش دارند، ادامه داد: فاجعه میانمار نشان داد که مسلمان ستیزی بخشی از سیاست های غرب و آمریکاست و معیارهای دوگانه آنها را در برخورد با سایر ملل تایید می کند.
بروجردی با اشاره به سکوت آنگ سان سو چی، رهبر حزب حاکم میانمار و برنده جایزه صلح نوبل! در برابر کشتار مسلمانان روهینگیا گفت: این سکوت حاکی از این است که معیارهای دوگانه ای در رفتار کشورها حاکم است، سکوت آنگ سان سو چی در برابر کشتار مسلمانان در میانمار چه توجیه ای دارد.
نماینده مردم بروجرد در مجلس با تاکید بر ضرورت واکنش کشورهای اسلامی در برابر جنایات کشتار مسلمانان در روهینگیا اظهار داشت: سازمان کنفرانس اسلامی باید یک اجلاس فوق العاده حداقل در سطح وزرای خارجه تشکیل دهد تا با بررسی همه ابعاد موضوع تصمیم جمعی بگیرند و هیئتی به این کشور اعزام کنند، آنها در این مسیر باید از کشورهای تاثیر گذار بر میانمار نیز استفاده کنند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فجایع میانمار و نسل کشی مسلمانان در این کشور را محکوم می کند، افزود: ریاست مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در حد بیانیه این جنایات را محکوم کردند و انشاءالله بعد از تعطیلات مجلس تحرک در این زمینه گسترده تر خواهد بود.
نماینده مردم بروجرد در مجلس با تاکید قوه مقننه قطها در این زمینه نقش خود را به خود ایفا خوهد کرد، خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره قبل (سال 91) هیئتی برای بررسی وضعیت میانمار به این کشور ارسال کرده بود و در این دوره نیز بعد از تعطیلات تابستانی در جسله ای رسمی این بحران را بررسی و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
گفتنی است؛ دولت میانمار روز شنبه (11 شهریور ماه) اعلام کرد بیش از دو هزار ۶۰۰ باب منزل مسکونی متعلق به مسلمانان روهینگیا در شمال غرب این کشور به آتش کشیده شده است.
کمیساریای عالی آواراگان سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد حدود ۵۸ هزار و ۶۰۰ نفر از مسلمانان روهینگیا نیز برای نجات جان خود به بنگلادش پناهنده شده‌اند.

۱۳۹۶/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...