نسخه چاپی

مصری در گفت و گو با نما :

اختلال در اقتصادكشور با وجود حجم عظیمی از كالای قاچاق/برای حمایت از تولید ملی باید تعرفه واردات افزایش یابد

عکس خبري -اختلال در اقتصادکشور با وجود حجم عظيمي از کالاي قاچاق/براي حمايت از توليد ملي بايد تعرفه واردات افزايش يابد

عضو كمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت : ما برای جلوگیری از واردات بی رویه كالا به كشور باید در گام نخست با ایجاد تعرفه ی سنگین برای كالاهای خارجی ، توان تولید در داخل را برای كالاهایی مشابه افزایش دهیم .

عبدالرضا مصری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درباره واردات بی رویه کالا به کشور گفت : متاسفانه این موضوع مغایر سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی است و باید در این زمینه کارهای جدی صورت گیرد .
وی با اشاره به اینکه موارد متعددی در کشور باعث افزایش واردات به کشور می شود ، اظهار داشت : ما برای جلوگیری از واردات بی رویه کالا به کشور باید در گام نخست با ایجاد تعرفه ی سنگین برای کالاهای خارجی توان تولید در داخل را برای کالاهایی مشابه افزایش دهیم
وی ادامه داد : باید شرایطی برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد کنیم که مشابه شرایط تولییدکنندگان خارجی باشد تا توان تولید در کشور قوت گیرد و تولید کنندگان از رکود خارج شده و امکان رقابت برایشان فراهم شود .
وی با اشاره به تولید کنندگان خارجی و شرایط تولید آنها بیان داشت : این افراد در کشور خود وام هایی با سود 2 درصد دریافت می کنند و اما تولید کنندگان ما در داخل باید وام هایی با بهره ی بالا دریافت کنند که اصلا برایشان به صرفه نمی باشد به اضافه اینکه مدتهای زیادی باید در صف دریافت وام قرار گیرند .
وی توضیح داد : مولفه های زیادی از جمله هزینه های حمل و نقل ، تامین هزینه های کارگران ، تامین اجتماعی و موارد دیگری باعث شده توان تولید در کشور کاهش یابد و بایستی تامین این هزینه ها در کنار تسهیلات مناسب در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد تا بتوانند با تولید کنندگان خارجی در رقابت قرار گیرند .
وی افزود : اگر نمی توانیم شرایط داخلی را با خارج از کشور همسو کنیم باید شرایط تولیدکنندگان خارجی را با داخل کشور همسو قرار دهیم و این کار جز با تعیین تعرفه سنگین میسر نخواهد شد .
وی یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از واردات بی رویه کالا را جلوگیری از قاچاق کالا دانست و اذعان داشت : شاهد هستیم که حجم ورود کالاهای قاچاق به کشور بسیار زیاد است و فکر می کنم ما به اندازه تمام دنیا قاچاق وارد کشور می کنیم .
وی با تاکید بر اینکه در داخل کشور افرادی وجود دارند که از فکر اقتصادی خوب و توان تولید برخوردارند ، تصریح کرد : در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان ما در داخل کالاهایی را تولید می کنند که از نمونه مشابه خارجی به مراتب بهتر است اما وقتی یک مرتبه میلیاردها ریال از آن کالا با قیمت ارزان تر و کیفیت پایین تر وارد کشور می شود ، تولید کننده ما محکوم به شکست می شود .
وی متذکر شد : متاسفانه دولت تا کنون هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری از واردات به کشور انجام نداده است و به دلیل اینکه مجلس اختیار تعرفه گذاری را به دولت داده است نمی تواند در این مساله ورود پیدا کند تا دولت دست به اقدامی لازم در این مساله بزند .
وی در پایان خاطر نشان کرد : متاسفانه در کشور ما قضیه به صورت برعکس اتفاق می افتد و مرتبا بخش نامه هایی در خصوص جلوگیری از صادرات ابلاغ می شود که باید به صورت جدی بررسی شود و مانع از این کار شویم

۱۳۹۶/۶/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...