نسخه چاپی

اختصاصی نما:

نرخ ارز متناسب با تورم باید افزایش یابد

عکس خبري -نرخ ارز متناسب با تورم بايد افزايش يابد

به نظر می رسد باید قیمت پلكانی افزایش پیدا كند و با توجه به تورم موجود ارز افزایش یابد و اگر قیمت ارز بر اساس یك منطقی رشد كند می توان توان رقابت با خارج از كشور را افزایش داد .

از دو یه هفته قبل یک روند صعودی در افزایش قیمت ها در نرخ ارز را شاهد بودیم .مقامات کشور نیز درباره این تغییرات اظهارنظر و با نگاه خوشبینانه اعلام کردند اوضاع فعلی نرخ ارز روندی موقتی و گذراست که مجددا کاهش خواهد یافت .
روز چهارشنبه مورخ 22 شهریور ماه رییس کل بانک مرکزی در یک پیام مهم به سرمایه گذاران توصیه کرد از ورود به بازار ارز برای کسب سود پرهیز کنند .
رییس کل بانک مرکزی گفته بود : آنچه که مسلم است کسی نمی تواند پیش بینی کند که سرمایه گذاران در سرمایه گذاری دلار بیشتر از سپرده گذاری در بانک سود می برد و این تصور غلطی است .
در پی این اظهارات دلار در دو روز انتهایی هفته ی گذشته نوسانات خاصی را تجربه نکرد .
یکی از روزنامه های کثیر الانتشار در کشور در گزارشی از روند تغییر نرخ ارز نوشت : بانک مرکزی نرخ رسمی تمامی ارزهای موجود در مبادلات ارزی را ثابت نگه داشته است .
اما حسین صمصامی سرپرست سابق وزارت اقتصاد با اشاره به دو موضوع باقی ماندن تحریم ها و مشکلات مربوط به نقل و انتقالات ارزی ، تک نرخی کردن ارز در شرایط فعلی اقتصاد را اشتباه می داند .
در جای دیگر می خوانیم که عملکرد دو موسسه را در این موضوع مورد بررسی قرار داده است و در گزارش تحلیلی آورده است : معامله گران سکه و دلار هفته گذشته ریسک چندانی نکرده اند تا دامنه نوسان قیمت کاهش یابد
یکی دیگر ار روزنامه ها سردرگمی سرمایه گذاران ، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی را نتیجه بی برنامگی در سیاست های بانک مرکزی می داند .
شمسایی مدیر مسئول روزنامه قدس می گوید : در واقع تولید کنندگانی که مواد اولیه آنها به وسیله ارز تامین می شود مسلما مواد اولیه را گران خواهد کرد و قطعا در قیمت تمام شده کالا تاثیر می گذارد و همین امر باری را بر دوش مردم خواهد گذاشت .
وی با راهکاری در این باره گفت : به نظر می رسد باید قیمت پلکانی افزایش پیدا کند و با توجه به تورم موجود ارز افزایش یابد و اگر قیمت ارز بر اساس یک منطقی رشد کند می توان توان رقابت با خارج از کشور را افزایش داد .
تقریبا همه منتظر ثبات نرخ ارز هستند اما مشخص نیست که نرخ های جدید در کجا خواهند ایستاد .



۱۳۹۶/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...