نسخه چاپی

مقیمی در گفت و گو با نما :

آشفتگی،بازار ظروف یكبار مصرف را تهدید می‌كند/لزوم تشدید نظارت‌ها در آستانه ماه محرم

عکس خبري - آشفتگي،بازار ظروف يکبار مصرف را تهديد مي‌کند/لزوم تشديد نظارت‌ها در آستانه ماه محرم

رییس اتحادیه پلاستیك و نایلون گفت : متاسفانه صنعت پتروشیمی ما در این زمینه و در این ایام سو استفاده های بسیاری را برای پخش مواد اولیه برای ساخت ظروف یك بار مصرف انجام می دهند و سبب گرانی در بازار شده اند .

سید رحیم مقیمی رییس اتحادیه پلاستیک و نایلون در گفت و گو با نما درباره استفاده از ظروف یکبار مصرف در ایام ماه محرم گفت : متاسفانه صنعت پتروشیمی ما در این زمینه و در این ایام سو استفاده های بسیاری را برای پخش مواد اولیه برای ساخت ظروف یکبار مصرف انجام می دهند و سبب گرانی در بازار شده اند .
وی در ادامه با انتقاد از بحث نظارت ها در این زمینه ، اظهار داشت : باید متولیان امر نظارت بیشتری را در این زمینه اعمال کنند چراکه موضوع ظروف یکبار مصرف بسیار حساس است و اطعام مردم در این ماه در این ظروف صورت می گیرد .
وی با بیان اینکه علت گرانی ظروف یکبار مصرف هنوز مشخص نیست ، اذعان داشت : بخش عظیمی از تامین هزینه های این صنف با دولت است اما علت گران فروشی مشخص نیست .
وی افزود : من به عنوان رییس اتحادیه پلاستیک و نایلون از همه ی اعضا در این صنف خواسته ام که در ایام ماه محرم نهایت مدارا را با متقاضیان به ویژه هیئت های عزاداری داشته باشند و گران فروشی نکنند .
مقیمی تصریح کرد : اگر شیطنت پتروشیمی ها به جایی برسد که به بازار ضربه وارد کند از آیات عظام می خواهیم که در این خصوص فتوایی را صادر کنند .
وی یکی از علت های گرانی ظروف یکبار مصرف را میزان نبودن عرضه و تقاضا در بازار دانست و اذعان داشت : پتروشیمی ها به محض تقاضا بیشتر عرضه را کم کرده و مشکلات این چنینی را در بازار به وجود می آورند .
وی افزود : سازمان بازرسی و سایر ارگان های مربوطه وظیفه نظارت و برخورد با متخلفان را دارند که این امر در چارچوب قانون اتحادیه ها نیست.
وی در پایان خاطر نشان کرد : به عزیزانی مه قصد خرید ظروف یکبار مصرف را دارند توصیه می کینم از برند های معتبر خریداری کنند به خصوص آنهایی که در زیر ظرف نام شرکت هک شده است چرا که در اکثر جنس های چاپی از رنگ های صنعتی استفاده شده که این مورد بر سلامت اجناس تاثیر گذار است زیرا بهداشتی تلقی نمی شوند.


۱۳۹۶/۷/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...