نسخه چاپی

كبیری در گفت و گو با نما :

حساب‌های بدون گردش مالی و كلافگی بانك‌ها/ طرح یكسان سازی كارت های شبكه بانكی راهی برای كاهش هزینه های نظام بانكی

عکس خبري -حساب‌هاي بدون گردش مالي و کلافگي بانک‌ها/ طرح يکسان سازي کارت هاي شبکه بانکي راهي براي کاهش هزينه هاي نظام بانکي

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : این طرح می تواند حتی در یكسان سازی نظام بانكی و از بین رفتن بسیاری از اینگونه معضلات موثر باشد .

سید تقی کبیری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به حساب های راکد در بانک های کشور گفت : یکی از مهم ترین مشکلاتی که ما در نظام بانکی با آن مواجه هستیم تنوع حساب های بانکی است که در حال حاضر در بعضی از بانک شاهد هستیم گاهی در شعبه های مختلف حساب های گوناگونی را برای افراد افتتاح می کنند و در یک شعبه بانکی چندین حساب فقط برای یک نفر باز شده است .
وی اظهار داشت : طبیعتا این موضوع سبب خواهد شد از میان چند حساب موجود تنها یک حساب در گردش باشد و باقی حساب ها راکد بماند .
وی درباره طرح یکسان سازی کارت های شبکه بانکی که تا کنون به اجرا درنیامده است ، توضیح داد : این طرح می تواند حتی در یکسان سازی نظام بانکی و از بین رفتن بسیاری از اینگونه معضلات موثر باشد .
وی افزود : تنوع و تعدد در حساب ها باعث خواهد شد که بخشی از حساب های راکد در فعالیت بانکی محسوب شود اما هیچ گونه تراکنش کاری در انجا اتفاق نیافتد که شاید در ظاهر معضلی را به وجود نیاورد اما تعدد و تکثر حساب ها طبیعتا بار ترافیکی حساب ها را زیاد خواهد کرد .
وی تصریح کرد : بهترین راهکار این است که اولا بانک ها کارت های مختلفی را که در بانک ها و شعب متعدد باز شده است تبدیل به یک کارت کنند و از طرفی دیگر اگر حساب های راکدی وجود دارد با هماهنگی صاحبان حساب ها یا فعال شود و یا اینکه باطل شود که معضلات بعدی را به وجود نیاورد .
وی متذکر شد :البته نمونه هایی از جمله مشکلات اقتصادی، فوت صاحب حساب،عدم مدیریت صحیح در فعالیت های اقتصادی و متحمل شدن ورشکستگی و به تبع آن کاهش چشمگیر کارکرد حساب های مذکور و در مواردی فراموشی صاحبین حساب های اشاره شده می تواند بستر ساز تعدد چنین حساب هایی شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گاهی ممکن است حساب های راکد موجب سو استفاده اشخاصی از جمله مفسدان اقتصادی شود ، اذعان داشت : این مساله باید به صورت فنی بررسی شود چراکه وظیفه حفظ و نگهداری تمامی حساب ها بر عهده بانک ها می باشد و مضافا اینکه بانکها برای این کار مستلزم صرف هزینه نیز می باشند .
وی در پایان خاطر نشان کرد : باید ساز و کارهای اساسی و اقتصادی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود تا با ساماندهی این مساله هزینه های مصرفی برای این حساب ها در جای دیگری و در جهت سود آوری صرف شود تا جهت دهی بهتری صورت گیرد .





۱۳۹۶/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...