نسخه چاپی

شمار تلفات زلزله هفته پیش مكزیك به 320 نفر افزایش یافت

مقامات مكزیك از افزایش شمار قربانیان زلزله هفته پیش این كشور به 320 نفر خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مقامات مکزیک دیروز (یکشنبه) اعلام کردند، شمار قربانیان این زلزله ویرانگر که پنج روز پیش در مرکز این کشور به وقوع پیوست، افزایش یافته به طوریکه نیمی از شمار قربانیان از شهر مکزیکوسیتی بودند.
'لوئیس فیلیپه پوئنته' هماهنگ کننده خدمات حفاظت شهری وزارت کشور مکزیک اعلام کرد که تاکنون 181 نفر در مکزیکوسیتی، 73 در ایالت مورلوس'، 45 نفر در منطقه 'پوئبلو'، و ده ها نفر دیگر در مناطق دیگر جان خود را به دنبال وقوع این زلزله از دست داده اند.
'میگل آنخل مانسرا' شهردار مکزیکوسیتی گفت که دست کم یکهزار ساختمان غیرقابل سکونت شده اند و این زلزله منجر به بی خانمان شدن هزاران نفر شده است.
در همین حال تیم های امداد و نجات همچنان به ماموریت های جست و جو در مناطقی که آوار همچنان وجود دارد، ادامه می دهند. تیم های کارشناسی شناسایی از ژاپن و امریکا در حال کمک به عملیات های نجات در مناطق مختلف هستند.
شهردار مکزیکو سیتی افزود: ما تضمین می کنیم که نجات مردم اولویت اول ماست و عملیات های نجات متوقف نمی شود.
زلزله 7.1 ریشتری سه شنبه گذشته مکزیک به فروریختن 44 ساختمان در پایتخت این کشور انجامید و این در حالیست که حدود سه هزار ساختمان دیگر به دلیل وارد شدن آسیب جدی به آنها در معرض فروریختن قرار دارند.
یگان هایی از السالوادور، نیکاراگوئه و چند کشور امریکای لاتین برای کمک به اقدامات امدادی در مکزیک به سر می برند.
پس از وقوع زلزله 7.1 ریشتری، پس لرزه هایی نیز در مکزیکوسیتی رخ داده است.
به گزارش ایرنا، پیشتر در ماه جاری، زمین لرزه مهیبی به قدرت 8.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) هم حوالی ایالت چیاپاس در مکزیک را لرزانده بود.

۱۳۹۶/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...