نسخه چاپی

زلاتكو كرانچار در گفت و گو با نما:

مشكل گلزنی داریم/ به بالای جدول اضافه می شویم!

عکس خبري -مشکل گلزني داريم/ به بالاي جدول اضافه مي شويم!

در صحبت با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه هم درباره این مساله صحبت كردیم كه چطور باید یك تیم به ثبات برسد. دنبال این هستیم تا از طریق ایجاد ثبات در تیم، خودمان را به بالای جدول اضافه كنیم.

من و برانکو در پشت سرمان کارنامه ای داریم و هر کدام موفقیت های متعددی را در عرصه های ملی و باشگاهی به همراه داریم. منتها ما مربیان نکات و دستورات خود را به بازیکنان منتقل می کنیم و این بازیکنان هستند که می توانند با کیفیت های خود دیدگاه های ما را در زمین پیاده کنند. امیدوارم بازیکنان ما بهترین کیفیت را از خود به نمایش بگذارند و بتوانیم بهترین نتایج را در تیم های خود بگیریم.


 بازی خوبی را مقابل پرسپولیس انجام دادید، به نظر تماشاگران اصفهانی هم از نتیجه رضایت دارند؟
 از سطح کیفی بازی با پرسپولیس از سوی هر دو تیم راضی هستم. این بهترین بازی ما از ابتدای فصل تا الان بوده است. تیم حریف تمام تلاش و توان خود را به کار گرفت و ثابت کرد که یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر ایران است، اما همه اینها دلیل این نمی شود که از نتیجه راضی باشیم . بالاخره ما در خانه و با حمایت تماشاگران خود بازی می کردیم و می توانستیم با سه امتیاز از زمین خارج شویم اما طرف مقابل هم پرسپولیس با برانکو بود که به نظرم یکی از بهترین تیم های ایران در حال حاضر است .


 دلایل کسب امتیاز مقابل پرسپولیس را چه می دانید؟

پرسپولیس هم در این دیدار به شدت به دنبال پیروزی بود، ما در دیدار با پیکان نقطه ضعف هایی از آنها دیدیم که سعی کردیم از این نقطه ضعف ها بیشترین بهره را ببریم. آنها در کنار این دیدار چند روز دیگر با الهلال عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا هم بازی می کردند و با همه این تفاسیر کارشان در برابر سپاهان و انگیزه بازیکنان ما بسیار سخت بود به ویژه اینکه این دیدار در ورزشگاه خانگی ما با حضور پرشور هواداران سپاهانی برگزار می شد.
 
البته به نظر می رسد سپاهان در نیمه دوم خیلی بهتر از نیمه اول بود؟

ما در نیمه دوم منسجم‌تر از نیمه اول بازی کردیم. متاسفانه به خوبی از فرصت‌های‌مان بهره نبردیم. سرلک و ثاقبی در توپ‌های برگشتی در خلا قرار گرفته بودند که نمی‌توانستند توپ را به بازی بگیرند. این مسئله باید به مرور زمان در بازیکنان ایجاد شود. درباره دروازه‌بان هم باید بگویم ارزیابی خود دروازه‌بان در صحنه‌ها مهم است. پرسپولیس به عنوان یکی از بهترین تیم‌های ایران بهترین سرزن‌ها را هم در اختیار دارد و ممکن است با خروج بی‌موقع دروازه به خطر بیافتد.


 نقش دروازه بان شما در تساوی که بدست آوردید در نیمه دوم بسیار پررنگ بود؟

وقتی با نتیجه ۲ بر یک عقب بودیم گلر ما توپ طارمی را دفع کرد و همان باعث شد گل تساوی را بزنیم. تذکرات‌مان را در تمرینات به دروازه‌بان می‌دهیم و باید این مسئله را حل کنیم. گل‌هایی که گلر ما برابر نفت آبادان و فولاد هم دریافت کرد می‌تواند در ذهنیت این بازیکن تاثیر داشته باشد.

تیم تان یکی از بهترین بازی‌سازها را در اختیار دارد ولی ضعف بازی‌سازی در تیم مشهود است؟
 اگر به خاطر داشته باشید در هفته‌های پایانی فصل گذشته ما جباروف را در اختیار داشتیم که خودش را به خوبی با خواسته‌های ما هماهنگ کرد. پس از رفتن جباروف دنبال بازیکنی بودیم که جای او را پر کند. بازیکنان خوبی در این پست نبودند که جذب کنیم ولی در این بین رافائل پدیدار شد. این بازیکن به خاطر نداشتن تمرین نتوانست ابتدای فصل ما را به خوبی همراهی کند. با پشت سر گذاشتن چرخه کوتاه، امیدواریم خودش را به سطح موردنظر ما برساند.
 
نبرد پرسپولیس و سپاهان نبرد دو تفکربود، برانکو و کرانچار، دلیل موفقیت مربیان کروات را در این در چه چیز می دانید؟

من و برانکو در پشت سرمان کارنامه ای داریم و هر کدام موفقیت های متعددی را در عرصه های ملی و باشگاهی به همراه داریم. منتها ما مربیان نکات و دستورات خود را به بازیکنان منتقل می کنیم و این بازیکنان هستند که می توانند با کیفیت های خود دیدگاه های ما را در زمین پیاده کنند. امیدوارم بازیکنان ما بهترین کیفیت را از خود به نمایش بگذارند و بتوانیم بهترین نتایج را در تیم های خود بگیریم.


به نظر می رسد سپاهان هنوز به مرز آمادگی کامل نرسیده است؟

در این خصوص ما باید این را مدنظر داشته باشیم که تیم ما هفته‌به‌هفته در روند بازی‌سازی پیشرفت کرده است. ما با اضافه شدن 9 بازیکن جدید تقریباً یک تیم نوپا به حساب می‌آییم و فقط مشکل در خط حمله ما وجود دارد که موقعیت‌های پیاپی گلزنی را به گل تبدیل نمی‌کند که البته همین عدم گلزنی در برخی مسابقات به نحوی بوده که ما نتوانستیم پیروز از میدان بیرون بیاییم.


 از ابتدا هم معلوم بود که تیم شما نیاز به زمان دارد تا شکل بگیرد اما در اصفهان صحبت از اولتیماتوم به شما می‌شود.

یک تعداد از نفرات که گهگداری از ساختار باشگاه هم هستند، این بحث‌ها را راه می‌اندازند. بعد از پایان لیگ، دو ماه وقت داشتیم تا یک تیم جدید را جمع کنیم. شرایط را به سمتی بردیم که فضای خوبی را در بازی ایجاد کنیم. من فقط می‌توانم بگویم که تیم ما بد بازی نمی‌کند. عدم گلزنی و از دست رفتن موقعیت‌هاست که کمی برای ما مشکل‌ساز شده که آن هم قابل اصلاح است. من از هوادارانی که آشنایی با فوتبال دارند تعجب‌زده‌ام؛ آنها می‌دانند که دوره خوب ما به زودی فرا می‌رسد، شاید از مسابقه بعدی. با تمریناتی که انجام دادیم، بازیکنان دستورات را اجرا می‌کنند تا بهتر شوند. کارمان را درست پیش می‌بریم تا اصلاح شود.


هنوز هم امیدوار هستید به حضور در جمع مدعیان قهرمانی؟

به طور قطع ما باید نتایجی را به نحو مناسب کسب کنیم. پرسپولیس از نظر کیفیت طی سه سال گذشته به شکل مستمر در اختیار برانکو بوده. اگر یادتان باشد، او هم در ابتدای حضورش در پرسپولیس مشکلاتی داشت اما هواداران پرسپولیس و مدیریت باشگاه صبر و حمایت کردند و همین موضوع باعث شد تا پرسپولیس به ثبات برسد و این ثبات توسط برانکو در تیم پرسپولیس ایجاد شد. درست مانند اولین دوره حضور من در سپاهان که توانستیم دو جام را کسب کنیم. در صحبت با هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه هم درباره این مساله صحبت کردیم که چطور باید یک تیم به ثبات برسد. دنبال این هستیم تا از طریق ایجاد ثبات در تیم، خودمان را به بالای جدول اضافه کنیم.


۱۳۹۶/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...