نسخه چاپی

برافراشته شدن پرچم داعش در پاكستان

بعد از برافراشته شدن پرچم داعش در اسلام‌آباد پلیس به حالت آماده‌باش درآمد و وزیر كشور پاكستان با واكنش به این موضوع خواستار تحقیق و اقدام فوری علیه این گروه تروریستی شد.

به گزارش نما به نقل از میزان، بعد از برافراشته شدن پرچم داعش در اسلام‌آباد پلیس به حالت آماده‌باش درآمد و احسن اقبال وزیر کشور پاکستان به فرمانده پلیس پایتخت دستور داد هر چه زودتر در این زمینه تحقیق و گزارش خود را ارائه دهد.

طبق این گزارش افراد ناشناس پرچم داعش را در یکی از مناطق اسلام‌آباد برافراشتند که نیروی پلیس آن را پایین آوردند.

به گزارش داون ،پلیس فردی به نام نوید احمد خان اهل منطقه دیره اسماعیل خان را که از برافراشته شدن پرچم داعش اطلاع رسانی کرده بود دستگیر کرده است.

خان در بازجوی اولیه گفته در حال رفتن به محل کار خود بود که پرچم داعش را دید و اطلاع رسانی کرد اما هیچ ارتباطی با این گروه ندارد.

احسن اقبال وزیر کشور پاکستان خواستار اقدام فوری پلیس و نیروهای امنیتی در زمینه برافراشته شدن پرچم داعش شده است.

از چندی پیش پرچم داعش در اسلام‌آباد،کراچی و شهرهای بزرگ پاکستان برافراشته شد و نیروهای امنیتی با دستگیری یا کشتن اعضای این گروه علیه آنها وارد عمل شدند.

«چودهری نثار علی خان» وزیر کشور سابق پاکستان بارها اعلام کرد که داعش در پاکستان حضور ندارد بلکه برخی گروه‌های تروریستی داخلی از نام این گروه استفاده می‌کنند.

مبارزه با داعش یک چالش بزرگ برای امنیت پاکستان خواهد بود و نیروهای امنیتی این کشور باید از اکنون به فکر دفع این خطر باشند.

داعش پاکستان در سال 2014 بنیان نهاده شد و بعد از مطرح شدن نظریه تشکیل ولایت خراسان به افغانستان نیز نفوذ پیدا کرد.

گروه‌های مختلف از جمله لشکر‌ جهنگوی، جند‌الله و تحریک طالبان پاکستان بعد از بیعت با ابوبکر بغدادی برای تشکیل ولایت خراسان که پاکستان و افغانستان را شامل می‌شود تلاش کردند.

داعش با کمک لشکر‌جهنگوی، طالبان و القاعده در حال افزایش نفوذ خود در پاکستان است این در حالی است که وزارت کشور پاکستان اعلام کرد: بیشترین عملیات‌های تروریستی در سال 2015 در این کشور مربوط به داعش می‌باشد که البته در برخی موارد به نام لشکر جهنگوی و طالبان تمام شده است.

گزارش ها حاکی از این است که خانواده‌های پیرو مذهب دیوبند که شاخه‌ای از وهابی‌ها و سلفی‌ها هستند تمایل زیادی برای پیوستن به داعش دارند و در حال حاضر جهاد در سوریه را وظیفه شرعی خود می‌دانند.

بعد از انتشار خبر پیوستن تعدادی از پاکستانی‌ها به داعش موجی از نگرانی مردم این کشور را فراگرفته و امکان نفوذ این گروه تروریستی در این کشور افزایش یافته است.

۱۳۹۶/۷/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...