نسخه چاپی

آغاز رزمایش مشترك نظامی عراق و تركیه

وزارت دفاع عراق اعلام كرد كه ارتش این كشور رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای را با ارتش تركیه در مرزهای مشترك دو كشور آغاز كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: وزارت دفاع عراق اعلام کرد که ارتش این کشور رزمایش‌های نظامی گسترده‌ای را با ارتش ترکیه در مرزهای مشترک دو کشور آغاز کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای کوتاه به نقل از عثمان الغانمی، رئیس ستاد مشترک ارتش عراق آغاز رزمایش‌های نظامی گسترده مشترک با کشور ترکیه در مرزهای مشترک دو کشور را اعلام اما از ارائه جزئیات آن خودداری کرد.

الغانمی روز شنبه با خلوصی آکار، همتای ترکیه‌ای خود در آنکارا دیدار و درباره مساله همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق به شکلی ویژه گفت‌وگو کرد.

این دو فرمانده نظامی در دیدار مذکور به بررسی اقداماتی که در راستای حفاظت از وحدت عراق در پیش خواهند گرفت و نیز تلاش‌های مشترک دو کشور برای مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند.

پیشتر بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه نیز اعلام کرده بود، افسران و مبارزان عراقی در رزمایش‌های دو کشور در مرزهای مشترک شرکت خواهند کرد.

ستاد مشترک ارتش عراق اعلام کرد، مرحله سوم رزمایش‌هایی که در حال حاضر در نزدیکی مرزهای عراق برقرار است تاریخ ۲۶ سپتامبر جاری برابر با امروز (سه‌شنبه) با مشارکت نیروهای عراقی که به زودی وارد منطقه می‌شوند، آغاز خواهد شد.

دولت عراق پیش از این تهدید کرده بود که اقداماتی را در راستای حفظ وحدت کشور در مقابل همه‌پرسی در پیش خواهد گرفت.

بغداد از اربیل خواست کنترل گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها را به دلیل اینکه تحت نظارت دولت مرکزی هستند، به بغداد بازگرداند.

بغداد تاکید کرد که هرگز به نتایج همه‌پرسی توجهی نخواهد داشت.

آنکارا نیز همه‌پرسی را رد کرده و آن را تهدیدی علیه امنیت ملی خود دانست و تاکید کرد که اقدامات لازم برای حفظ امنیت خود را در پیش خواهد گرفت.

۱۳۹۶/۷/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...