نسخه چاپی

انتقاد جمشید مشایخی از تولید فیلم‌های آپارتمانی

بازیگر فیلم سینمایی «كمال الملك» گفت: باید تفكر فیلمنامه‌نویسان و كارگردانان برای تولید آثار سینمایی تغییر كند و به سمت معرفی لوكیشن‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگر كشور متمایل شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: بازیگر فیلم سینمایی «کمال الملک» گفت: باید تفکر فیلمنامه‌نویسان و کارگردانان برای تولید آثار سینمایی تغییر کند و به سمت معرفی لوکیشن‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگر کشور متمایل شود.

جمشید مشایخی درباره تولید آثاری با محوریت گردشگری در ایران اظهار داشت: جاذبه های گردشگری ایران آنقدر دیدنی و بکر است که اگر یک دوربین معمولی هم از آنها تصویربرداری کند بطور قطع برای هر بیننده داخلی و خارجی جذاب خواهد بود.

وی افزود: حال اگر از این جاذبه های توریستی برای فیلمنامه استفاده شود و ملودرام های داستانی را در دل این فضای های جذاب تولید کنیم، حتما بیشتر از آثار آپارتمانی مورد توجه قرار می گیرد.

بازیگر فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» با انتقاد از اینکه بخش زیادی از فیلم های ایرانی در داخل آپارتمان ها و یا تهران تولید می شود، ادامه داد: باید تفکر فیلمنامه نویسان و کارگردانان برای تولید آثار سینمایی تغییر کند و به سمت معرفی لوکیشن های طبیعی و جاذبه های کشور تمایل یابد.

مشایخی گفت: در بررسی فیلم های سینمایی ایران بعد از انقلاب تنها آثار دفاع مقدس است که بخشی از جنوب کشور را نشان داده که آن هم تکلیفش معلوم است و متاسفانه در طول تمام این سال ها توجهی به این موضوع نشده و می توانیم تولید یک اثر سینمایی و یا یک درام جذاب را در بستر مناطق توریستی و جذاب کشور روایت کنیم.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «ستایش» بخشی از بی توجهی به لوکیشن های بکر در شهرستان ها را هزینه بر بودن آن برای تهیه کنندگان سینما دانست و افزود: متاسفانه برای تهیه کنند‌گان همواره مهمترین موضوع هزینه است که آن هم طبیعی به نظر می رسد، بنابراین باید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تفاهمنامه ای با سینماگران به آنها کمک های مانند در اختیار قراردادن هتل مشارکت کند.

وی ادامه داد: شاید در ظاهر هتلی که به رایگان در اختیار عوامل یک فیلم قرار می گیرد هزینه ای برای سازمان میراث فرهنگی داشته باشد اما با اکران آن فیلم بطور قطع مردم زیادی کنجکاو برای یافتن این محل خواهند شد و این موضوع خیلی زود می تواند بر رونق گردشگری این منطقه تاثیر مثبت داشته باشد.

مشایخی اضافه کرد: اکران چنین آثاری در سطح بین المللی باعث توجه گردشگران خارجی به جذابیت های کشو خواهد شد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «هزاردستان» تاکید کرد: در معاشرت هایم با گردشگران خارجی به این موضوع رسیده ام که آنها علاقه فراوانی به مناطق توریستی ایران دارند و از این ظرفیت می توانیم در اثار سینمایی استفاده کنیم زیرا به نوعی در بین المللی شدن آثار سینمایی نیز هر چند اندک اما تاثیر خواهد داشت.

وی گفت: این موضوع البته در کشورهای داری سینما جا افتاده و معمولا در آثار آنها می بینیم که فیلمنامه هایی که ضرورت تولید در مناطق مثل پایتخت و یا شهر را ندارد در طبیعت بکر و مناطق توریستی ساخته می شوند و نمونه های بسیار از این آثار وجود دارد.

۱۳۹۶/۷/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...