نسخه چاپی

كره شمالی وضعیت دفاعی خود را ارتقا داد

پس از تهدیدات اخیر رئیس جمهوری آمریكا علیه كره شمالی ، پیونگ یانگ اعلام كرد كه وضعیت دفاعی خود را در سواحل شرقی تقویت كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: پس از تهدیدات اخیر رئیس جمهوری آمریکا علیه کره شمالی ، پیونگ یانگ اعلام کرد که وضعیت دفاعی خود را در سواحل شرقی تقویت کرده است.

تنش در شبه جزیره کره پس از آنکه کره شمالی ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داد، بالا گرفته است اما جنگ لفظی در روزهای اخیر در سطح جدیدی میان رهبران کره شمالی و آمریکا به جریان افتاده است.

"ری یونگ هو"، وزیر امور خارجه کره شمالی گفت، اظهارات توئیتری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلان جنگ است و پیونگ یانگ حق اقدامی متقابل را دارد.

خبرگزاری یونهاپ کره شمالی نیز گزارش داد که دولت پیونگ یانگ پس از ورود بمب افکن‌های آمریکایی به حریم هوایی شبه جزیره کره در روزهای اخیر در حال تقویت وضعیت دفاعی خود با استقرار جنگنده‌هایش در سواحل شرقی است.

وزیر امور خارجه کره شمالی روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور حق اقدامی متقابل را برای سرنگونی بمب افکن‌ها و جنگندهای آمریکایی که به حریم این کشور آسیایی نزدیک می‌شوند، دارد.

سخنگوی کاخ سفید نیز روز دوشنبه با رد این مساله که آمریکا علیه کره شمالی اعلان جنگ کرده، گفت: این ادعا از سوی پیونگ یانگ بی‌پایه و اساس است.

۱۳۹۶/۷/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...