نسخه چاپی

ارتش حسین (ع)

محمد كاظم انبارلویی

روزهای تاسوعا وعاشورا روزهای به تماشا نشستن رژه منظم یک ارتش مقتدر و نیرومند است که در ایران و سرتاسر جهان آمادگی رزمی خود را به رخ یزیدیان زمان می‌کشد. ارکان این ارتش و درجه بندی نیروهای رزمی تخصصی آن از پیرمرد 80 ساله تا طفل 6 ماهه گرفته تا جوانان سلحشور، زنان و مردان را در برمی‌گیرد.
استراتژیست های آمریکا و رژیم صهیونیستی وقتی در اندیشه تدارک حمله ارتش بعث به ایران در سال 59 بودند، استعداد رزمی ارتش را مورد ارزیابی قرار دادند و در بررسی های خود به این نتیجه رسیدند که تار و پود ارتش شاه از هم گسیخته است و فرماندهان بزرگ آن به دلیل کشتارها در سال 56 و 57 اعدام شدند، لذا از سازمان ارتش چیزی باقی نمانده، بنابر این می شود با یک تلنگر به مرزها به سرعت به تهران رسید!
این برآورد احمقانه آنها را در مهلکه‌ای انداخت که تمام مناسبات قدرت در منطقه و جهان به نفع اسلام تغییر یافت. آنها می خواستند انقلابی را که با منطق غلبه خون بر شمشیر به پیروزی رسیده است با شکستن چند خط مرزی در جنوب و شمال غرب کشور زمینگیر کنند.
8 سال دفاع مقدس این امکان را پدید آورد تا براساس نظم و انتظام ارتش حسینی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی نوسازی شود. امروز قدرت ارتش و سپاه اسلام در منطقه و جهان یک قدرت شناخته شده است. این قدرت را در محدوده پادگان‌های نظامی و زرادخانه موشکی و امکانات عظیم آفندی و پدافندی نمی توان شناسایی کرد. این قدرت را می‌توان در حضور با شکوه همه مردم در کوچه به کوچه، خیابان به خیابان، مسجد به مسجد و حسینیه به حسینیه، در شهرها و حتی روستاها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی ارزیابی ومورد سنجش قرار داد.
شهید محسن حججی یک سرباز تراز عاشوراست. او از میان گروه‌های جهادی در روستاها از متن مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برخاست. میلیون‌ها حججی اکنون در ایران، عراق، سوریه و لبنان نام خود را در ارتش حسین (ع) نوشته‌اند. هر سال روزهای عاشورا و تاسوعا می آیند و با رژه شکوهمند خود قدرت نمایی می‌کنند.
شهید حججی امروز الگوی جوانان کشور است که در سر شور و حماسه واندیشه علی اکبر حسین بن علی (ع) را دارند.
تمام دست‌هایی که این روزها به سر و سینه به عشق حسین (ع) زده شد آماده است مشت شود و به چهره دشمن فرود آید. صدای طبل و سنج تمام دسته‌های عزاداری علامت اعلام آمادگی برای نبرد با یزید زمان است. ارتش حسین (ع) ریشه در تاریخ عاشورا و کربلا دارد. هیچ ارتشی در جهان قادر به شکست آن نیست. شهید این ارتش، شهید اسلام و شهید عاشورایی و کربلای زمان است. تجلیل از سربازان شهید این ارتش همتراز تجلیل شهدای کربلاست. آنچه مردم در تهران، مشهد، اصفهان، نجف آباد وهمه شهرهای ایران در تعظیم و تکریم شهید محسن حججی و خانواده مقاوم و سلحشورش انجام دادند، نمادی از این کار بزرگ است. مردم در تجلیل شهید حججی انصافاً کم نگذاشتند.
امروز منطق شهدای کربلا در ارتش و سپاه و نیز همه مردم ایران حاکم است. شاهد این ادعا عظمت، وسعت و گستردگی دسته‌های عزاداری در سراسر ایران، منطقه و جهان است. این ارتش اکنون درعراق، سوریه، لبنان و یمن شکل گرفته است، هیچ قدرتی در جهان قادر به هماوردی با این ارتش نیست. اگر ادعایی وجود دارد، بسم الله.

۱۳۹۶/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...