نسخه چاپی

لطیفی در گفت و گو با نما :

دولت معوقات كارگران را پرداخت كند

عکس خبري -دولت معوقات کارگران را پرداخت کند

عضو شورای اسلامی شركت هپكو گفت : مطابق دیداری كه وزیر كار با كارگران داشتند قرار شد درخواست های كارگران عملی شود و پیگیری های لازم صورت گیرد و امیدواریم كه دولت تلاش بیشتری در این باره انجام دهد و مهم ترین بحث در حال حاضر برای ما موضوع اهلیت سهامدار است كه باید بررسی شود و نتایج آن به پرسنل هپكو داده شود .

مجید لطیفی عضو شورای اسلامی شرکت هپکو در گفت و گو با نما گفت : در دو سال گذشته مکررا با تمام نهادها مربوط به کار و صنعت مکاتبه کردیم و مشکلاتی را که سازمان خصوصی سازی در عدم واگذاری دور اول هپکو به سهام داران پیش آورده بود مطرح کردیم که متاسفانه منجر به اعتراضات کارگران صنفی شد .
وی در ادامه توضیح داد : در اوایل بهمن ماه 1395 سهام دار جدیدی را با مذاکره که با سازمان خصوصی سازی انجام شد از شرکت هیدرو اطلس واگذار کردند که در تاریخ 3 خرداد 96 به صورت رسمی به شرکت هپکو معرفی و ابلاغ کردند .
وی افزود : در بندهای سازمان خصوصی سازی مواردی مطرح شد که تا پایان خرداد 96 کلیه معوقات 6 ماهه پرسنل پرداخت شود که این مورد انجام نشد .
وی با اشاره به بحث اشتغال داخلی شرکت هپکو ، که از دیگر مشکلات موجود بود ،اذعان داشت : شرکت های زیر مجموعه ای که به تازگی وارد هپکو شدند صحبت از تعدیل 600 نفری از شرکت هپکو شده بود که کارگران متوجه این مساله شده و دست به اعتراض زدند .
وی متذکر شد : در مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مقرر شد حقوق به روز پرداخت شود ، قطعات و مواد خام برای شرکت و برای تولید وارد شود با توجه به اینکه معوقات پرسنل را 45 روزی یکبار پرداخت کنند اما متاسفانه الان نیز سهام داری که در شرکت هپکو حضور دارد خلف وعده های بسیاری را انجام داده است .
لطیفی عضو شورای اسلامی شرکت هپکو با اشاره به جلسه ای که با حضور وزارت خانه های اقتصاد ، کار، صنعت ، بانک مرکزی ، وزیر کشور و رییس سازمان خصوصی سازی برگزار شد ، تصریح کرد : یکی از مصوبات این جلسه ممانعت از ورود ماشین آلات نو و دست دوم راه سازی که توان تولید آنها در داخل وجود دارد بود و اینکه معواقات کرگران پرداخت شود .
وی ادامه داد : اما متاسفانه این کار هنوز انجام نشده است و تنها 50 درصد از معوقات تسویه شده است آنهم به وسیله 7 میلیارد تسهیلاتی که از یکی از بانکها دریافت کرده اند .
وی در پایان یادآور شد : مطابق دیداری که وزیر کار با کارگران داشتند قرار شد درخواست های کارگران عملی شود و پیگیری های لازم صورت گیرد و امیدواریم که دولت تلاش بیشتری در این باره انجام دهد و مهم ترین بحث در حال حاضر برای ما موضوع اهلیت سهامدار است که باید بررسی شود و نتایج آن به پرسنل هپکو داده شود .



۱۳۹۶/۷/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...