نسخه چاپی

كوچكی نژاد در گفتگو با نما تشریح كرد؛

بیش از 30 نفر در پرونده صندوق فرهنگیان بازداشت شده اند/ قرائت گزارش نهایی تخلفات صندوق فرهنگیان بزودی در مجلس

عکس خبري -بيش از 30 نفر در پرونده صندوق فرهنگيان بازداشت شده اند/ قرائت گزارش نهايي تخلفات صندوق فرهنگيان بزودي در مجلس

رئیس كمیته تحقیق و تحفص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: قوه قضائیه باید اشد مجازات را برای افرادی كه در این سوء استفاده دخیل بوده اند در نظربگیرد.

جبار کوچکی نژاد رئیس کمیته تحقیق و تحفص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: هر کسی که در هر پست و مقامی که باشد ودر این پرونده نقش داشته است باید به مجازات عمل برسد و هیچ فرقی بین افراد دخیل در این پرونده وجود نداد.
نماینده مردم رشت در مجلس ادامه داد: فرهنگیان یک قشر زحمت کش هستند که این صندوق هم دست رنج فرهنگیان بوده است، همه افرادی که در این پرونده متهم بوده اند و چه آنهایی که بازداشت شده اند و یا بازداشت نشده اند را به قوه قضائیه معرفی کردیم که امیدواریم بتوانیم از این تحقیق و تفحص هم اموال فرهنگیان را برگشت بدهیم و هم تنبیهی باشد برای کسانی که دست طمع به بیت المال دارند.
وی ادامه : ما آخرین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را برگزار کردیم و دوستان ما از تحقیق و تفحص ادامه گزارشات جلسات قبل را ارائه دادند.
از بانک سرمایه،شرکت سرمایه گذاری،لیزینگ و رفاه فرهنگیان و شرکت های اقماری گزارشاتی را که در این 6 ماه بررسی شده بود را تهیه کردیم که با حضور مدیر عامل بانک سرمایه ،مدیر عامل صندوق رفاه فرهنگیان وهیئت مدیره این گزارش ارائه شد که تقریبا تمام تخلفات را پذیرفتند و دیگر جای هیچ شبهه ای باقی نماند.
وی افزود:در این بین تحقیق و تفحص های خوبی را همکاران ما با کارشناسان دیوان محاسبات انجام دادند و سرعت کار را در زمان کمی بالا بردند و البته حجم کار هم خیلی بالا بود و شاید بزرگترین تحقیق و تفحصی باشد که با توجه به حضور 3 دوره ای خودم در مجلس تجربه کره بودم.
کوچکی نژاد افزود: در حال حاضر تقریبا تمام گزارشات همکاران را شنیدیم و آنها هم نقطه نظرات خود را بیان نمودند ، در حال حاضر به سمت ارائه گزارش 20 تا 30 صفحه ای حرکت کرده ایم که قرار است به صحن ارائه داده شود و در نهایت هم به سمت قوه قضائیه ،دستگاههای نظارتی،سازمان بازرسی سوق داده خواهد شد.
خوشبختانه در این تحقیق و تفحص قوه قضاییه و دستگاههای امنیتی هم ورود پیدا کردنند که بیش از 30 نفر هم بازداشت شدنند،یعنی این طور نبوده است که یک تحقیق و تفحص صرف صورت گرفته شده باشد، در روند اداری کار هم مدت زمان زیادی نیز صرف گردید.
وی ادامه داد:از دادستانی واقعا تشکر می کنم که سریع در این قضیه ورود پیدا کردنند،وزارت اطلاعات،حفاظت اطلاعات سپاه و تمام دستگاههای امنیتی هم کمک فراوانی به ما کردنند به گونه ایی که ما در حین تحقیق تفحص به نقاط مشکوکی که برخورد می کردیم و با همکاری دستگاههای مربوطه بسیاری از حساب ها را مسدود کردیم و برخی از افرادی که قصد خروج از کشور را داشتند در فرودگاه دستگیر شدنند و دوباره با وثقیه آزاد شدنند.
رئیس کمیته تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: تقریبا از همان روز اول کار صندوق یعنی در سال ۷۴ انحراف صندوق ذخیره فرهنگیان شروع شده و منابع صندوق هم در سطح وسیع منحرف شده است. از سال 74 تا امروز بیش از 20 سال است که می گذرد اما مشاهده می کنیم که این ها آمده اند و صندوق را به عنوان یک حیاط خلوت برای خودشان قرار داده اند و از اموال فرهنگیان واقعا سوءاستفاده کرده اند.
پیش بینی ما این است که تا پایان مهرماه بتوانیم گزارش ها را تکمیل کنیم و نظر نمایندگان را دریافت کنیم و در نهایت گزارش را در صحن مجلس ارائه دهیم.
در همین زمینه حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفته: از جمله مسائل مطرح شده که بسیار مایه تاسف اعضای کمیسیون شد، زمین‌خواری چند صد میلیاردی از سوی وابستگان به مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و واردات بیش از 300 دستگاه خودروی خارجی میلیاردی بود.

۱۳۹۶/۷/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...