نسخه چاپی

ابطحی در گفت و گو با نما :

عدم واكنش سریع به شایعات دشمن بازار تهمت و افترا را باب خواهد كرد

عکس خبري -عدم واکنش سريع به شايعات دشمن بازار تهمت و افترا را باب خواهد کرد

یك نماینده مجلس گفت : معمولا شایعه را دشمن می سازد رسانه مخالف منتشر می كند و تكرار یك مطلب و عدم واكنش مناسب و به موقع باور مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و ممكن است مردم به راحتی موضوع را بپذیرند چرا كه می بینند كسی واكنشی به مطلب ندارد .

سید محمد جواد ابطحی نماینده مجلس در گفت و گو با نما با اشاره به فعالیت برخی از رسانه های غربی و داخلی علیه ایران گفت :هدف بسیاری از این رسانه ها از جمله آمد نیوز ، بالاترین و بی بی سی و ... ایجاد تفرقه ، شایعه پراکنی ، درگیری های قومی و تضعیف بنیه فرهنگی و اجتماعی جامعه است .
وی ادامه داد : تعجب از رسانه هایی است که در داخل کشور فعالیت می کنند و اقدام به بازنشر مطالبی می کنند که رسانه های غربی منتشر می کنند در حالیکه آب و تاب بیشتری هم به مطلب می دهند .
وی با اشاره به فرمایش امام حسین (ع ) در 1400 سال پیش ، اظهار داشت : امام حسین ( ع) فرمودند که اگر فاسقی خبری را به اطلاعتون رساند آن را قبول نکنید و بررسی کرده و درباره آن جست و جو کنید اما شاهد هستیم که به محض انتشار خبری از سوی رسانه های معاند ، یکسری رسانه ها در داخل به سرعت مطالب را باز نشر می کنند .
وی اذعان داشت : من معتقدم اگر توانایی جلوگیری از عملکرد آنها را نداریم باید با رسانه های داخلی برخورد کنیم و مانع از انتشار مطالبی کذب و شایعه آن هم درباره مسئولان کشوری شویم چرا که اینها مصداق بارز مروجان فساد در جامعه هستند .
وی با اشاره به برخورد قوه قضاییه در طول این سالها ، متذکر شد : به نظر می رسد با این افراد نمی توان از طریق مصالحه و ... برخورد کرد بلکه جدیت در این مساله و واکنش صریح ضروری به نظر می رسد .
وی با اشاره به اینکه هدف گیری این رسانه ها متفاوت است و در زمینه های مختلف صورت می گیرد ، تصریح کرد : یک زمانی حمله به یک شخصیت حقیقی می شود اما در جای دیگر شاهد هستیم که مجلس ، قوه قضاییه و ... که شخصیت های حقوقی کشور محسوب می شوند مورد حمله این رسانه ها قرار می گیرند .
وی افزود : در این راستا نباید اجازه دهیم که بعد از بی حرمتی به شخصیت ها به آموزه های دینی ما تعدی کنند اما متاسفانه تا کنون هیچ گونه برخورد جدی را از سوی محاکم قضایی شاهد نبودیم و مجازات ها بازدارنده نیست و در این میان لازم است که قوه قضاییه به مجلس لایحه بدهد تا یکسزی قانون گذاری های جدید صورت گیرد .
ابطحی با تاکید بر اینکه جواب به موقع و درست مانع از گستاخی و پیشروی این قبیل رسانه ها می شود ، بیان داشت : اگر زمان جواب دهی طول بکشد سبب خواهد شد که مطلب منتشر شده با گذشت زمان از کنترل خارج شود ، معنای متفاوتی را به خود بگیرد و به اصطلاح یک کلاغ چهل کلاغ شود .
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد : معمولا شایعه را دشمن می سازد رسانه مخالف منتشر می کند و تکرار یک مطلب و عدم واکنش مناسب و به موقع باور مردم را تحت تاثیر قرار می دهد و ممکن است مردم به راحتی موضوع را بپذیرند چرا که می بینند کسی واکنشی به مطلب ندارد .
وی در پایان یادآور شد : بدانیم که اگر بازار تهمت و افترا باب شد دیگر دامن یک شخص خاص را نمی گیرد بلکه گریبان گیر یک ملت خواهد شد .




۱۳۹۶/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...