نسخه چاپی

طول آزادراه‌ها باید به 10 هزار كیلومتر برسد

شبكه آزادراه كشور را باید ۱۰ هزار كیلومتر افزایش دهیم زیرا قبل از انقلاب تنها دو میلیون خودرو داشتیم اما الان حدود ۲۰ میلیون خودرو داریم و سالی یك میلیون خودرو اضافه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، عباس آخوندی در مراسم افتتاح ۱۵ کیلومتر از آزادراه غرب اصفهان اظهار کرد: اتفاقات خوبی در حوزه قانون مشارکت رخ داده است و این یکی از بهترین قوانینی است که در اصفهان انجام شده است و اجازه مشارکت در همه حوزه‌های هوایی، زمینی، ریلی را می‌دهد.

وی افزود: آیین‌نامه این قانون که قدیمی بوده و بر آزادراه متمرکز بوده است، ساخت را در اختیار دولت و هزینه را بر عهده بخش خصوصی قرار داده بود. ما این قانون را تغییر داده‌ایم و ساخت را بر عهده بخش خصوصی و به صورت شریک قرار دادیم تا مشکلات این آیین‌نامه حل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با همین آیین‌نامه چند هزار میلیارد تومان قرارداد بسته‌ایم. توجه سرمایه‌گذاران گسترش پیدا کرده است و ۷۰ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد بخش دولتی در این پروژه‌ها شریک هستند و دوره بازگشت تسهیلات ۱۲ ساله است.

وی ادامه داد: کمربند شرق و غرب اصفهان در آینده اصفهان می‌تواند بسیار موثر باشد و دسترسی‌ها و عبور را تسهیل می‌کند و با سرعت بسیار خوبی پروژه‌ها در حال انجام هستند.

آخوندی اظهار کرد: کار دیگری که باید داشته باشیم بحث ریل است و همیشه باید از گذشتگان تشکر کرد اما حجم نقل و انتقال هم پرمخاطره و هم وقت‌گیر است. در برنامه ششم توسعه تلاش بر این است که راه‌آهن را زنده کنیم و بخش عمده‌ای از حمل و نقل قابل انتقال به راه‌آهن است و شاید زمان بگیرد اما باید به آن سمت برویم.

وی افزود: در حوزه بار در اصفهان با توجه به تولید ۱۰ میلیون تن فولاد و ذوب‌آهن باید نقل و انتقال آن‌ها را به ریل منتقل کنیم زیرا حجم بار در جاده اتلاف انرژی است و در ریل یک ششم انرژی مصرف می‌شود و همچنین ایمنی آن بهتر است.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: راه‌آهن خط دوم زرین‌شهر به بافق ۶۵ کیلومتر پیشرفت کار داشته و از سریع‌ترین پروژه‌های در حال انجام است. این پروژه‌ بسیار مهم از نظر اشتغال، ایمنی و صرفه انرژی است و از جهت مسافر نیز صرفه بهتری پیدا می‌کند.

آخوندی در پایان اظهار کرد: امید است با عزمی ملی و تفاهمی متقابل میان دولت و بخش خصوصی بتوانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

این آزادراه به طول ۱۵ کیلومتر و پنج تقاطع غیرهم سطح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد که از زرین‌شهر تا پل کرکوند با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان انجام شده است.

۱۳۹۶/۷/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...