نسخه چاپی

بیگی در گفتگو با نما:

مشروح مذاكرات مجلس به صورت غیرقانونی از دسترس خارج شده است

عکس خبري - مشروح مذاکرات مجلس به صورت غيرقانوني از دسترس خارج شده است

عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس ، گفت: به طور كلی این كار غیرقانونی است چرا كه مذاكرات مجلس مطابق اصل 69 قانون اساسی باید به آگاهی همه ملت ایران از طریق رادیو ، تلویزیون و روزنامه های رسمی برسد به جز مذاكرات غیر علنی كه قانون اجازه انتشار آنها را نداده است.

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراهاو امور داخلی مجلس در گفتگو با نما ضمن اشاره به مسدود شدن دسترسی مشروح اظهارات ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مذاکرات برجام و نتایج پس از آن که مورد کنجکاوی مردم قرار می گیرد ، این احتمال وجود دارد که بنا به هر دلیلی این مطالب را از دسترس عموم خارج کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه موضوع برجام بر جبین مجلس شورای اسلامی ماندگار شد، اظهار داشت: بسیاری از مردم پس از سرنوشتی که برای برجام رخ داده ، مسلما دوباره برمی گردند و یک مروری بر آنچه که اتفاق افتاده است را دارند و یکی از مراجعی که می تواند به کنجکاوی های مردم پاسخ دهد، مشروح مذاکرات مجلس برای تاثیر برجام است.
وی اذعان داشت: البته باید گفت در دنیای تکنولوژی این گونه بازی ها پاسخگو نیست و کسانی که مبادرت به انجام چنین کاری می کنند، بدانند که تمامی این مطالب نسخه برداری شده ، بازنشر شده و در اختیار بسیاری از افراد قرار دارد.
وی تصریح کرد: همه مسئولین باید بدانند که دانستن حق مردم است و برای دانستن به هر مرجعی که فکر می کنند به آنها کمک می کند رجوع خواهند کرد و هیچ کس اجازه ندارد چنین حقی را از مردم بگیرد.
وی افزود: اگر چنین کاری صورت گیرد، ممکن است آنها مطلب مورد نظر را از مراجع دیگر طلب کنند و مطالبی غیر مرتبط یا اشتباه به دستشان برسد آنهم توسط کسانی که دشمنان ملت ایران هستند ، پس چه بهتر که مطالب را در اختیار مردم قرار دهیم و از این راهی که رفتیم برگردیم چرا که هر زمان جلوی ضرر را بگیریم منفعت خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه یکبار در پیمان سعدآباد لبخند بیگانگان را باور کردیم و متضرر شدیم، عنوان داشت: مردم هیچ گاه صحبت های پر تمتراق مسئولین را فراموش نخواهند کرد مبنی بر اینکه برجام عزت ماست و از دسترس خارج کردن مطالب چیزی را در اذهان مردم تغییر نخواهد داد.
بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس متذکر شد: به طور کلی این کار غیرقانونی است چرا که مذاکرات مجلس مطابق اصل 69 قانون اساسی باید به آگاهی همه ملت ایران از طریق رادیو، تلویزیون و روزنامه های رسمی برسد به جز مذاکرات غیر علنی که قانون اجازه انتشار آنها را نداده است.



۱۳۹۶/۷/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...