نسخه چاپی

برانكو: برخی‌ها هوادار بعضی از بازیكنان خاص هستند؛ چرا یقه ربیع‌خواه و بیرانوند را می‌گیرید؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: می‌خواهم به بازیكنانم بابت تلاش‌ها و نتایجی كه در لیگ قهرمانان و نیز در لیگ برتر كسب كردند، تبریك بگویم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم, برانکو ایوانکوویچ بعد از پایان تمرین امروز (چهارشنبه) تیم فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه شهید کاظمی در جمع خبرنگاران گفت: می‌خواهم به بازیکنانم بابت تلاش‌ها و نتایجی که در لیگ قهرمانان و نیز در لیگ برتر کسب کردند، تبریک بگویم. پس از قهرمانی در لیگ برتر، قهرمان سوپرجام را هم کسب کردیم و فعلاً در لیگ با یک بازی کمتر در رده دوم جدول جای داریم.

وی در ادامه افزود: همینطور ما نتایج خوبی کسب کردیم و خیلی خوب تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفتیم. به بچه‌ها بابت نمایشی که در بازی اخیر مقابل الهلال داشتند، افتخار می‌کنم. چون خیلی سخت است که پس از شکست 4 بر صفر در بازی رفت، بتوانیم برگردیم و بازی کنیم. آنها نشان دادند ورزشکار هستند و حس قهرمانی دارند. آنها برای باشگاه، خانواده، هواداران و کشور خود تلاش کردند و با افتخار با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کردیم.

سرمربی پرسپولیس با بیان اینکه تیمش در لیگ قهرمانان آسیا مشکلات زیادی داشت، تصریح کرد: ما تقریباً همه بازی‌های خود را در بیرون از خانه برگزار کردیم و با داوری هم مشکل زیادی داشتیم. مقابل الریان که در قطر 3 بر یک شکست خوردیم، گل ناحقی خوردیم. مقابل الهلال در مرحله گروهی در بازی دوم خیلی بهتر بودیم اما پنالتی روی علیپور گرفته نشد. در دیدار رفت نیمه‌نهایی مقابل الهلال گل اول حریف آفساید بود و گل اول و دوم بازی برگشت هم مشکل داشت. چون بازیکن حریف در صحنه گل دوم روی شجاع خلیل‌زاده خطا کرد.

برانکو در ادامه گلایه‌های خود نسبت به قضاوت داوران علیه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: پنالتی ما را در بازی برگشت نیمه‌نهایی نگرفتند. همین‌هایی که گفتم می‌شود سه گل! بازیکنان تا آخرین دقیقه به دنبال پیروزی بودند و نشان دادند استحقاق رسیدن به نیمه‌نهایی را داشتند. کمی تجربه کم داشتیم که به فینال برسیم. لیگ برتر برای ما از الان شروع می‌شود. با کار فشرده به کار خود ادامه می‌دهیم. چیزی که از ابتدای فصل گفتیم این بود که از قهرمانی فصل گذشته خود در لیگ برتر دفاع کنیم. در جام حذفی هم با همین روال تلاش می‌کنیم و بازی با نفت، مهم‌ترین بازی ما محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از بازیکنان عملکرد خوبی نداشتند، اظهار داشت: شما در مورد این صحبت می‌کنید که شاید باید به آنها شکی وارد شود. اما من دوست دارم که شما (خبرنگاران) با دلیل و مدرک صحبت کنید. در بازی دیروز در چه زمانی از بازی بیرانوند عملکرد بدی داشت و در کجا بد کار کرد؟ طبیعی است که هر بازیکنی حق دارد اشتباه کند. اما من می‌خواهم بدانم که بیرانوند کجا بد بود، هم ربیع‌خواه و هم کمال در بازی دیروز خوب بودند. حتی سال گذشته ربیع‌خواه کل فصل خوب بود و در بازی مقابل الاهلی بهترین بازیکن میدان شد. فقط همه روی این بازیکن زوم کردند و می‌خواهند یقه ربیع‌خواه را بگیرند. اگر واقعاً دیگر بازیکنان هم بد بازی می‌کنند چرا در مورد آنها سوال نمی‌شود؟ دلیلش این است که بعضی‌ها هوادار بعضی از بازیکنان خاص هستند. من خودم می‌دانم اگر ربیع‌خواه بد باشد جایش روی نیمکت خواهد بود.

وی در خصوص جا نگرفتن احمد نورالهی در ترکیب اصلی و تعویض محسن مسلمان نیز، ادامه داد: نورالهی یک سال از تیم دور بوده است، هرچند که ربیع‌خواه و کمال هم دیروز خیلی خوب بودند. من این سوال را از شما دارم که الهلال در بازی چه کاری انجام داد، ما بهتر بودیم یا الهلال؟ پس ما الان راجع به چه چیزی بحث می‌کنیم؟ در بازی اول مقابل الهلال کل تیم بد بودیم و نه فقط ربیع‌خواه و این قابل درک بود چرا که ما قبل از این بازی شرایط خیلی بدی داشتیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص این که به نظر می‌رسد ربیع‌خواه در دادن پاس‌های عمقی دقت لازم را و همچنین جنگندگی لازم را ندارد، تصریح کرد: اصلا ما برنامه‌ای برای پاس‌های عمقی نداشتیم و برنامه تیم انتقال توپ روی پاس‌های کوتاه بود. مسئله این است که وظیفه این بازیکن با دیگر بازیکنان متفاوت است مثل زمانی که کمال در این پست بازی می‌کرد، ربیع‌خواه باید بازیکنان حریف را پوشش بدهد و بین خط حمله و خط دفاع ما بالانس ایجاد کند، شما می‌دانید که چرا مدام از ربیع‌خواه سوال می‌شود؟ و چرا اینقدر هجمه در سایت‌ها علیه او و بیرانوند ایجاد شده است؟ دلیلش این است که ممکن است بعضی‌ها بازیکنان دیگری را دوست داشته باشند. بعضی‌ها می‌خواهند بازیکنی که خوب بازی می‌کند را خراب کند. این در حالی است که ما در بازی بعد هم نورالهی را در اختیار نداریم در حالی که او بازیکن ما است.

برانکو در خصوص عملکرد تیم پرسپولیس در این فصل ادامه داد: ما از ابتدا گفتیم که در لیگ قهرمانان هدف‌مان این است که به آخر مسابقات برسیم و همین هم شد. می‌دانید که شرایط به گونه‌ای رقم خورد که در مهمترین بازی لیگ بیشترین مشکلات را داشتیم، به همین دلیل نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم. مطمئناً هر تیمی که به نیمه نهایی راه پیدا کند موفقیت بزرگی کسب کرده است. من الان می‌توانم به شما قول بدهم که به سیاره زحل بروم، اما همچین چیزی امکان پذیر نیست. من دوست دارم که منطقی و ورزشی حرف بزنم. من از ابتدا دنبال بازی با استاندارد بالا بودم و همه تلاش خود را می‌کنیم که به آن برسیم.

وی در خصوص ماندن یا نماندن در تیم پرسپولیس هم گفت: این مسئله بر می‌گردد به توافق من و باشگاه.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص این که حالا پرسپولیس با این موفقیت‌هایی که در لیگ برتر و آسیا کسب کرده است، این نگرانی برای هواداران وجود دارد که اگر برانکو فصل آینده در تیم نباشد شرایط پرسپولیس به چه شکل خواهد شد، گفت: پرسپولیس همیشه پرسپولیس خواهد بود و این باشگاه از همه چیز مهمتر است و اگر باشگاه خوب سازماندهی شده باشد، بازیکن و مربی تغییر می‌کند و مشکلی به وجود نمی‌آید.

وی درخصوص حضور دالیچ در ایران و اینکه او قصد داشت هدایت استقلال را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: با او تماس گرفته بودند و او بلافاصله جواب داد که علاقه‌ای به قبول این پیشنهاد ندارد. او اینک سرمربی تیم ملی کرواسی است و از باشگاه‌های امارات و چند کشور دیگر پیشنهادهایی دریافت کرده بود. او تمام لیگ ایران و به خصوص نتایج پرسپولیس را دنبال می‌کند اما شرایط خود را دارد.

برانکو در خصوص حاشیه دیدارش با فرهاد مجیدی و این که او به مجیدی گفته بود چون استقلالی است با او عکس نمی‌گیرد، خاطر نشان کرد: من ورزشکار هستم و دوستان ورزشی زیادی در ایران و باشگاه‌های مختلف دارم، با همه تیم‌ها در تماس بوده‌ام و با مرحوم پورحیدری، علی پروین، مجید جلالی و ... تماس داشته‌ام، افتخار می‌کنم که فرهاد مجیدی و کریم باقری ملی‌پوشان من بوده‌اند و من مربی آنها بوده‌ام. خوشحال می‌شوم که می‌بینم آنها در زمینه مربیگری فعالیت می‌کنند. مجیدی در اسپانیا کار می‌کند و دوست دارد با افزایش تجربه و دانش خود برای فوتبال ایران مفید باشد. قشنگ‌ترین چیز همین دربی پیش‌رو و همین شوخی‌ها است. من به این فکر نمی‌کنم که بخواهم بازیکنم را رد کنم، دالیچ اگر به استقلال می‌آمد با تمام قدرت تلاش می‌کردیم یکدیگر را شکست دهیم. همانطور که در عربستان مقابل هم بازی کردیم و این بهترین شیوه رفاقت ورزشی است. من و دالیچ دوستان خانوادگی هستیم و خانه‌های ما با یکدیگر 500 متر فاصله دارد.

وی درباره صحبت‌های کرانچار و این که گفته بود برانکو بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی کرواسی است، گفت: بله من از تیم ملی کرواسی پیشنهاد داشتم، اما با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم و حرفه‌ای هستم. کرانچار سرمربی تیم ملی بوده و دیدگاه‌های خودش را دارد. من تنها مربی کروات هستم که در 3 کشور قهرمان بوده‌ام و تنها مربی کروات هستم که ایران را به جام جهانی برده‌ام. 7 سال در تیم ملی کرواسی فعالیت کرده‌ام که بیشترین افتخارات در این زمان به ارمغان آمد و 5 سال هم در تیم ملی ایران بوده‌ام. دیگر نمی‌خواهم به سوابق خود در تیم‌های باشگاهی نگاه کنم. این می‌تواند راه حل منطقی باشد و چیز عجیبی نیست. کرانچار فردی صادق و محترم است و هر کدام از ما اهداف خاص خود را دنبال می‌کنیم. اکنون دالیچ سرمربی تیم ملی کرواسی است، امروز با او صحبت کردم و در خصوص وضعیتش و دستیارانش با هم گفت‌وگو کردیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص صحبت‌های فتاحی که گفته بود دیدار پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان با دیدار تدارکاتی تیم ملی در فاصله زمانی نزدیکی برگزار می‌شود، در پاسخ به این پرسش که آیا این برنامه فشرده به بازیکنان پرسپولیس لطمه‌ای وارد می‌کند، یا خیر؟ گفت: این تصمیمات به آقای فتاحی و سازمان لیگ بستگی دارد ما 2 روز پس از بازی تیم ملی مقابل روسیه با استقلال خوزستان بازی کردیم. اگرچه نباید این بازی را در این زمان می‌گذاشتند.

۱۳۹۶/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...