نسخه چاپی

نقطه قوتی كه پاشنه آشیل پرسپولیس شد

علیرضا بیرانوند در فصل جدید آمار ضعیفی از خود به جای گذاشته است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلامین؛ در این فصل لیگ قهرمانان آسیا ۴۰درصد شوت‌هایی که در چارچوب پرسپولیس بود را بیرانوند گل خورد. بیرانوند که دیگر مثل قبل نمی‌تواند مثل یک منجی باشد، در این فصل راحت‌تر از همیشه دروازه‌اش باز می‌شود. بیرانوند در مجموع ۱۲ مسابقه آسیایی این فصل پرسپولیس، ۱۷ گل خورد و ۲۶ مهار(سیو) توپ داشت. البته بیشتر آمارهای خوب بیرانوند مربوط به دور گروهی و مرحله یک‌هشتم نهایی است که مسابقاتش در فصل گذشته برگزار شد. بیرانوند در مجموع شش دیدار گروهی و دو مسابقه مرحله یک‌هشتم، چهار کلین‌شیت کرده بود. اتفاقی که در چهار دیدار اخیر لیگ قهرمانان هیچ‌گاه موفق به تکرارش نشد.

هم‌زمان با بالا رفتن سطح بازی‌ها، بیرانوند هم افت کرد. بیرانوند در هر چهار مسابقه اخیر آسیایی پرسپولیس گل خورد. بیرانوند در این چهار مسابقه ۹ گل خورد که چهارتای آن در یک مسابقه بود. حتی خروج از دروازه که یکی از توانایی‌های بیرانوند بود هم دیگر مثل قبل نقطه قوت این دروازه‌بان محسوب نمی‌شود. دروازه‌بان پرسپولیس در این فصل هم در بازی مقابل سپاهان در لیگ برتر و هم در مسابقه با الهلال گلی خورد که خودش به‌خاطر تردید در خروج از دروازه، مقصر اصلی آن بود. بیرانوند در چهار بازی مقابل الاهلی و الهلال فقط شش توپ ارسالی از کناره‌ها را دفع کرد. یعنی میانگین ۱،۵ خروج موفق در هر مسابقه. در حالی که آمار خروج‌های علیرضا بیرانوند تا قبل از این چهار بازی، به طور میانگین دو برابر بیشتر از این عدد بود. البته این که تیم حریف از کناره‌ها سانتر کند هم در تعداد خروج‌های دروازه‌بان پرسپولیس دخیل است. ولی وقتی در همین مدت روی دو گلی که با سانتر از جناحین به ثمر رسید، بیرانوند مقصر بود نشان می‌دهد که این دروازه‌بان علاوه بر پایین آمدن تعداد مهارهایش در هر مسابقه، در دفع سانتر از جناحین هم با افت مواجه شده است.

در مجموع این دوازده مسابقه لیگ قهرمانان این فصل، حریفان پرسپولیس ۴۳ شوت در چارچوب مقابل این تیم داشتند. که بیرانوند ۲۶ تا را مهار کرد. یعنی فقط ۶۰درصد شوت‌های در چارچوب حریفان را مهار کرد و در ۱۷ مورد ناکام بود.

۱۳۹۶/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...