نسخه چاپی

گزارش خبرنگار نما از سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران؛

جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران در 2 بخش در حال برگزاری است/ آثاری از 41 كشور دنیا در تهران

عکس خبري - جشنواره بين المللي فيلم کوتاه تهران در 2 بخش در حال برگزاري است/  آثاري از 41 کشور دنيا در تهران

فیلمساز فیلم كوتاه گفت:به عنوان یك فیلمسازفیلم كوتاه عاجزانه از مسئولین امر در خواست می كنم كه از فیلم كوتاه حمایت كنند.

سعید نجاتی فیلمساز فیلم کوتاه در مصاحبه با خبرنگار نما گفت: بدون شک برای من این جشنواره مهمترین جشنواره ایران است که همه ما دوست داریم در این جشنوار دیده شویم و فیلم کوتاه ارائه کنیم.
در واقع ما تلاش می کنیم تا فیلم بسازیم و در جشنواره نمایش داده شود چون هم برد خبری بسیار بالایی دارد و هم اگر نگاهی بیاندازیم به نام هایی که در سینمای ایران درخشش داشتند و آن را در سالهای گذشته رصد کنیم، کسانی را می توان پیدا کرد که شاید بیش از 90 در صد آن را می توان یافت که در همین جشنواره فیلم داشته اند و الان توانسته اند سینمای بلند را پر پیمانه تر ادامه دهند.
این فیلمساز فیلم کوتاه در خصوص اهمیت این جشنواره بیان داشت: این جشنواره آنقدر برای بچه های ما مهم است که اگر مسئولین بدانند که چقدر فیلم کوتاه برای آنها اهمیت دارد شاید بخش عظیمی از سرمایه ای را که بعدا ممکن است به راههای خطا خرج شود در همه فیلم کوتاه هزینه کنند.
نجاتی افزود: در همه جای دنیا فیلم کوتاه عصای حمایت دولت ها است که زیر بال و پر آن را می گیرند و کمکش می کنند.
امروز مشاهده می کنیم که بخش اعظمی از مشکلات فیلم بلند در بی توجهی به فیلم کوتاه است،از این رو شاید اگر به این مغوله از ژانر سینمایی رسیدگی شود و در بخش فیلم کوتاه آموزشی مناسبی داده شود و به پرورش استعدادهای جوان پرداخته گردد ،بلاشک شاهد ارتقا فیلم بلند در سینمای ایران خواهیم بود،فیلم کوتاه سینمایی اندیشه است و اگر بتن ریزی درستی انجام گردد،شاید تا سالیان سال نیز می توانیم از درختی که دوستان ما در حال رشد دادن آن هستند بهره بگیریم.
آرش عباسی قائم مقام جشنواره فیلم کوتاه تهران در خصوص برگزاری جشنواره فیلم کوتاه به خبرنگار ما گفت: این جشنواره در 2 بخش ملی و بین المللی در حال برگزاری است که در مرحله اول حدود شش هزار فیلم از 117 کشور جهان متثاضی شرکت در این جشنواره بودند که در نهایت 110 فیلم انتخاب شد و این آثار در مجموع از 41 کشور جهان قرار است به نمایش در آیند.در این میان بعضی از کشورها هستند که با تعداد بیشتری فیلم حضور پیدا کرده اند مثل کشور فرانسه و برخی دیگر نیز هستند که تنها با یک فیلم در جشنواره حضور دارند مثل افرقای جنوبی.
قائم مقام جشنواره بین الملل فیلم کوتاه تهران ادامه داد:در بخش ملی هم حدود 1500 فیلم کوتاه از سراسر کشور متقاضی حضور در جشنواره بودنند که به بخش های داستانی ،پویانمایی،مستند و تجربی نیز تقسیم می شوند . بیشترین شرکت کننده هم طبیعی بود که در بخش داخلی باشد ، 888 اثر خواهان حضور در این جشنواره بودنند که در نهایت 51 فیلم پذیرفته گردید و این فیلم ها در مدت زمان 5 روز با یکدیگر رقابت می کنند.به هر حال آن چیزی که مد نظر هیات داوران جشنواره بود توجه به آثار کیفی بود تا بحث کمی فیلم ها در جشنواره.
عباسی در خصوص مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: اختتامیه سی وچهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران 30 مهر ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد و در این آیین برگزیدگان در بخش ملی و بین الملل معرفی و از آنها تقدیر خواهدشد ،همچنین قرا است در این مراسم بزرگداشت ناصر غلامرضایی به پاس چهار دهه فعالیت او در سینما و حوزه فیلم کوتاه صورت گیرد.عضویت در شورای سرپرستی سینمای آزاد ایران، هیأت داوری جشنواره‌های منطقه‌ای و سراسری سینمای جوان ایران، و برگزاری جشنواره سالیانه‌ سینمای آزاد لرستان برخی از فعالیت‌های این فیلمساز خرم‌آبادی، به حساب می‌آیند.
گفتنی است که سی‌ و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۵ تا ۳۰ مهر سال‌جاری به دبیری سیدصادق موسوی در پردیس سینمایی ملت برگزار می شود.نمایش فیلم های این دوره از جشنواره برای عموم مردم رایگان و آزاد است.

۱۳۹۶/۷/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...