نسخه چاپی

آیا پرونده آزار جنسی ترامپ به جریان می‌افتد؟

یك قاضی نیویوركی پس از دریافت استدلال‌ها تصمیم‌ می‌گیرد كه آیا "سامر زرووس" كه رئیس‌جمهوری آمریكا را به آزار و اذیت جنسی متهم می‌كند، می‌تواند این پرونده را به دادگاه مدنی بكشاند یا خیر.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواسته است تا این پرونده از دور رسیدگی خارج شود. سامر زرووس یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه تلویزیونی "د اپرنتیس" بود که بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به میزبانی ترامپ برگزار می‌شد. در دوره کمپین‌های ریاست جمهوری در اکتبر ۲۰۱۶ زرووس ترامپ را متهم کرد که در سال ۲۰۰۷ زمانی که برای صحبت با او درباره مسائل کاری در هتل بورلی‌هیلز لس‌آنجلس بوده، مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

این قربانی آزارهای جنسی در ژانویه، سه روز پیش از تحلیف ترامپ تشکیل پرونده داد. در طرح دعوی او آمده است ترامپ یک "دروغگو و زن‌ستیز" است که "زرووس را با سخنان سخیف تحقیر کرده و هدف ناسزا قرار داده است". ترامپ اکتبر در واکنشی توئیتری مدعی شد: فقط می‌توانم بگویم که کلا اخبار جعلی است. این خبری جعلی و ساختگی و تحریف واقعیت است اما این مساله در دنیای سیاست رخ می‌دهد.

سه‌شنبه قاضی جنیفر شکتر به دفاعیات یکی از وکلای رئیس‌جمهوری آمریکا که به دنبال رد این پرونده بود، گوش کرد. به گفته او، ایالات نمی‌توانند هیچگونه کنترلی بر رئیس‌جمهور داشته باشند و به عنوان مثال به پرونده آزار و اذیت جنسی پائولا جونز علیه بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا در ۱۹۹۴ اشاره کرد. طبق این اظهارات، برتری فدرال بر قضاوت ایالتی ارجحیت دارد. یک قاضی فدرال شکایت جونز را رد کرده بود اما کلینتون بعدا در خارج از دادگاه با او توافق کرد. در مقابل وکیل خانم زرووس تاکید کرد می‌توان پرونده علیه رئیس‌جمهوری آمریکا را در یک دادگاه مدنی پیگیری کرد.

قاضی پرونده هنوز تصمیمی در این مورد اتخاذ نکرده است. زرووس و چندین زن دیگر اتهامات مشابهی در دوره کمپین‌های ریاست جمهوری علیه ترامپ مطرح کردند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ویدیویی مربوط به ۲۰۰۵ از ترامپ منتشر شد که او سخنان رکیک جنسیتی علیه زنان می‌گفت. در زمان انتشار این ویدیو، ترامپ سخنان خودش را حرف‌هایی دانست که در محفل دوستان مطرح شده و تهدید کرد که از اتهام‌زنندگان شکایت می‌کند.

۱۳۹۶/۹/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...