نسخه چاپی

كیایی نژاد درگفتگو بانما:

سبك زندگی اسلامی و زیست مؤمنانه باید در جامعه ترویج شود

عکس خبري -سبک زندگي اسلامي و زيست مؤمنانه بايد در جامعه ترويج شود

عضو سابق كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:امروز برای مردم آنطور كه باید سبك زندگی مورد پسند پروردگار، رسول اكرم ٌ(ص )وائمه معصوم روشن و تبین نشده است

مفید کیایی نژاد نماینده ادوار مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش عده ای برای الگو سازی سبک زندگی غربی در کشور، گفت: عده ای با گرایش به باورهای پوچ غربی که در تضاد با فرهنگ کشور است به هر بهانه ای می خواهند علیه برنامه های انسان ساز بشریت که آرمان ها جمهوری اسلامی ایران نیز از آن نشأت گرفته عمل نمایند.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده در فضای مجازی به تقلید از بازار جمعه های سیاه آمریکا برای مصرف گرا باور آوردن مردم، عنوان نمود: برگزاری برنامه حراج های فوق العاده به تقلید از جمعه های سیاه آمریکا در کشور و تبلیغات گسترده آن در فضای مجازی تلاشی گسترده برای تغییر ذائقه و سبک زندگی مردم کشور است.
وی با انتقاد از اقدام نهادهای فرهنگی کشور در مقابله با این برنامه ها در کشور، گفت: متولیان امرباید مراقبت نموده و با برنامه ریزی کارآمد جلوی فعالیت افرادی را که در تلاش برای تغییر ذائقه و سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم اند بگیرند.
کیایی نژاد افزود: البته مقابله و برخورد صرف کافی نبوده و نهادهای فرهنگی اجتماعی مکلف اند آموزش های لازم برای آگاهی بخشی به مردم را ارائه نموده و متناسب با آن راهکارهای اجرائی کارآمد در این زمینه پیش بینی کنند چرا که اگر بخواهیم به مردم بگوییم این کار را نکنید باید بگوییم پس چه کار کنید،اگر بخواهیم بگوییم اینجا نروید باید بگوییم کجا بروید.
عضو سابق کمیسیون فرهنگ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه نتوانسته ایم به خوبی سبک زندگی اسلامی را به مردم بشناسانیم، گفت: امروز برای مردم آنطور که باید سبک زندگی مورد پسند پروردگار، رسول اکرم ٌ(ص )وائمه معصوم روشن و تبین نشده است طبق فرمایش امام رضا «علیه اسلام »که فرمودند اگر مردم زیبایی های گفتار ما را می شنیدند از ما تبعیت می کردند عمل نشده و به جهت ضعف های موجود دچار مشکل شده ایم .
وی اذعان نمود: مسئله اسراف، افراط وتفریط برای مردم باید مطرح شده و جا می افتاد تا در جامعه اسلامی در ختم ها و جشن ها شاهد این میزان اسراف نباشیم جای تاسف دارد که در مراسم ختم فقط 10-20 میلیون تومان هزینه تاج گل می شود و باید پرسید اینها آیا سبک زندگی دینی است یا مصداق بارز اسراف.
وی افزود: کوتاهی کارشناسان دینی و جامعه روحانیت در عدم بیان سبک زندگی اسلامی در کنار بی مسئولیتی مدیران امر نسبت به فرهنگ سازی سبب شده بصیرتی که مقام معظم رهبری روی آن اصرار دارند به خوبی میان مردم منتشر نشده وبصیرت در دین به خوبی بیان وتبین نشود.
وی با بیان اینکه امروز ما دین دار زیاد داریم ولی دیندار دین شناس کم داریم گفت: تمام ضرباتی که بر پیکره اسلام وارد شده ومی شودعمد تا" از دست دین داران دین نشناس است، از دست کفار کمتر ضربه خورده ایم و یکی از وظایف سنگین ما امروز بیان حقایق اسلام و بصیرت افزایی مردم و بالا بردن بینش عمومی است تا جلوی بسیاری از مشکلات موجود در جامعه که انسان را به ورطه نابودی وانحطاط فکری وعملی می کشاند بگیریم

۱۳۹۶/۹/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...