نسخه چاپی

خطر كسر امتیاز بیخ گوش پرسپولیس

به ‌نظر می‌رسد اتفاقی كه برای تیم پدیده مشهد رخ داد، این روزها چند باشگاه لیگ برتری دیگر را هم تهدید می‌كند.

به گزارش نما، بعد از این‌که پدیده مشهد به دلیل سهل‌انگاری مدیرانش با یک اتفاق عجیب و تلخ روبه‌رو شد و ٦ امتیاز خود را در جدول از دست داد، حالا نوبت به کسر امتیاز از یک باشگاه دیگر رسیده است. روز گذشته خبر رسید که استقلال اهواز در خطر کسر امتیاز قرار دارد. حکم کسر ٦ امتیازی در دستان فرناندو است و باشگاه استقلال اهواز که هم‌اکنون در لیگ دسته دوم حضور دارد، فقط امروز را مهلت دارد تا شاکی‌اش را راضی کند.

آنتونی گولچ، بازیکنی که فصل گذشته به پرسپولیس پیوست و حتی یک دقیقه هم بازی نکرد، حالا ٣٢٣‌هزار یورو علیه این باشگاه تهرانی حکم گرفته است. این مدافع استرالیایی بعد از چند هفته سکونشینی، تهران را ترک کرد و مدیران پرسپولیس معتقد بودند در این پرونده پیروز خواهند شد اما فیفا آنها را محکوم کرده و پرسپولیس هم مجبور شده ٤٦‌هزار یورو به دادگاه CAS پرداخت کند تا پرونده دوباره بررسی شود. مبلغ رضایتنامه این بازیکن از باشگاه شریف مولداوی هم ١٠٠‌هزار یورو بوده که با احتساب جریمه به ٢٠٠‌هزار یورو رسیده است. این اتفاقات در حالی رخ داده که قرارداد این بازیکن در ابتدا به مبلغ ٦٦٠‌میلیون تومان امضا شده اما حالا پرسپولیس در صورت عدم‌پرداخت این مبالغ که نزدیک به ٦٠٠‌هزار یورو می‌شود، در خطر کسر امتیاز قرار دارد.

با توجه به سابقه طولانی باشگاه‌های ایران در کمیته انضباطی فیفا بابت شکایت بازیکنان و مربیان خارجی به‌ نظر می‌رسد دیگر کسر امتیاز و جریمه‌ها و محرومیت‌هایی از این دست برای باشگاه‌های ایرانی عجیب نیست. پدیده که در نیم فصل اول برای گرفتن هر امتیاز هزینه‌های زیادی کرده و بازیکنان و کادرفنی آن زحمات زیادی کشیده‌اند، به همین راحتی ٦ امتیاز خود را از دست می‌دهد. این پرونده‌ها علیه خیلی دیگر از باشگاه‌های ایرانی ازجمله استقلال تهران هم تشکیل شده اما همچنان بی‌توجهی‌ها ادامه دارد. در یک‌ سال اخیر شاهد بودیم که ٣ باشگاه بزرگ ایران یعنی استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی به ‌خاطر همین بی‌توجهی‌ها با محرومیت از نقل‌وانتقالات روبه‌رو شدند اما باز هم سوءمدیریت باعث می‌شود تا شاهد جذب بازیکنان خارجی باشیم که فقط به خاطر شکایت به فیفا نامشان در فوتبال ایران ماندگار می‌شود، نه توانایی فنی که دارند!
منبع: روزنامه خبر ورزشی

۱۳۹۶/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...