نسخه چاپی

اعتراض به ریاست دائمی عارف بر شورای سیاستگذاری/ رقابت دو شورا در اصلاحات دوباره بالا گرفت

به گزارش نما پس از روی کار آمدن شورای مشورتی در جریان اصلاح‌طلب، رقابت میان این شورا و شورای هماهنگی اصلاحات متشکل از احزاب این جریان آغاز شد.

در این راستا اصلاح‌طلبان برای کنترل انتقادات احزاب دست به تشکل سازی جدیدی زدند که حاصل آن به‌وجود آمدن شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات به ریاست محمدرضا عارف بود. شورای سیاستگذاری که پس از لیست‌بندی خاص در انتخابات مجلس دهم و همچنین شورای شهر پنجم تهران به شدت زیر تیغ انتقادات اصلاح‌طلبان رفت.

در همین رابطه اما شورای هماهنگی اصلاحات نیز تضعیف شد تا جایی که هادی خامنه‌ای از ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انصراف داد.

آرش حبیبی نماینده حزب مردم سالاری در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با اعلام خبر انصراف سید هادی خامنه‌ای از ریاست دوره‌ای این شورا برخی اختلاف‌ نظرهای درون جبهه‌ای علت این موضوع عنوان کرد. با این حال حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات شد.

در این شرایط بازهم اختلافات میان شورای هماهنگی و شورای سیاستگذاری آشکار شده است. مصطفی کواکبیان، دبیر کل حزب مردم سالاری در این رابطه تصریح کرد:

«من به شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان انتقاد دارم زیرا در این شورا فقط یک مشت افراد جمع شدن و هیچ اهمیتی به احزاب داده نمی شود و رئیس دائمی دارد و این ریاست دوره‌ای هم نیست.»

این نماینده اصلاح‌طلب عنوان کرد: «ما یک طرح با عنوان پارلمان اصلاح طلبان را برنامه ریزی کرده ایم که قرار است در کنگره حزب مردمسالاری آن را مطرح خواهیم کرد.»

کواکبیان درحالی منتقد سیاستهای عارف است و از ریاست دائمی و غیر دوره‌ای وی انتقاد می‌کند که عارف رئیس فراکسیون امید نیز هست.

با این حال درحالی که محمدرضا عارف سعی دارد با مطرح کردن موضوع جدایی اعتدال و اصلاحات و اینکه اعتدال گفتمان نیست و از اول الصاق اعتدالگرایی به اصلاح‌طلبی اشتباه بود، اذهان را به این سو بکشاند، ولی اختلافات در جریان اصلاحات چه در شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات و چه در داخل شورای هماهنگی اصلاحات بیش از پیش آشکار شده و اصلاح طلبان در سه سطح داخلی دو شورا و همچنین میان این دو شورا اختلافات جدی دارند.

۱۳۹۶/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...