نسخه چاپی

حضور داعشی‌های فرانسوی در افغانستان

منابع بین‌المللی و افغان اعلام كردند، شبه نظامیان فرانسوی و الجزایری كه برخی از آنها از سوریه آمده‌اند به گروه داعش در شمال افغانستان، پایگاه جدید شبه نظامیان، پیوسته‌اند.

به گزارش نما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نخستین باری است که حضور شبه نظامیان فرانسوی داعش در افغانستان بطور رسمی اعلام می‌شود، پیش از این نگرانی‌هایی از حرکت شبه نظامیان از عراق و سوریه به افغانستان اعلام شده است.

این مساله همچنین نشانه‌ای از یک مشکل بزرگ‌تر است؛ فرانسه که با بدترین خشونت‌های ریشه گرفته از داعش از 2015 روبرو بوده و در حال بررسی چگونگی رسیدگی به صدها شهروندی است که برای پیوستن به داعش به خاورمیانه رفته‌اند.

یکی از مقام‌های محلی افغانستان گفت: تعدادی از شهروندان الجزایری و فرانسوی در نوامبر سال جاری میلادی وارد جوزجان در شمال کشور شده‌اند. دست کم دو زن در میان این افراد هستند که با یک مترجم از تاجیکستان وارد افغانستان شده‌اند.

نیروهای امنیتی اروپا و افغانستان در کابل گفته‌های این مقام محلی که شهروندان فرانسوی درمیان این شبه نظامیان بوده‌اند را تایید کردند البته هنوز مشخص نیست که تعداد این افراد چقدر است.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان گفت، زنان و مردان قفقازی فرانسوی زبان توسط داعشی‌ها در درزاب در جوزجان آموزش می‌بینند.

وی به گزارش‌هایی اشاره کرد که در آنها آمده حدود 50 کودک که برخی از آنها 10 ساله هستند توسط شبه نظامیان به خدمت گرفته شده‌اند.

اهالی درزاب به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که 200 شه نظامی خارجی اردوگاهی را در چند صد متری از روستای "بی بی مریم" ایجاد کرده‌اند.

یکی از محلی‌ها گفته است که این شبه نظامیان از ملیت‌های مختلف شامل فرانسه، بلندقد و حدود 20 ساله هستند و لباس نظامی به تن دارند.

منابع آگاه می‌گویند برخی از سرویس‌های اروپایی براین باورند که شبه‌نظامیان از طریق تاجیکستان می‌آیند.

پنتاگون گفته است که اعضای داعش در افغانستان کمتر از 1000 تن است. اما تحلیلگران در موسسه مطالعات جنگ در واشنگتن اخیرا گفته‌اند، رشد حضور شبه نظامیان خارجی در میان آنها نشان می‌دهد که داعش به دنبال ایجاد یک شبکه عملیاتی خارجی برای موج جدیدی از حملات در سطح جهانی است.
منبع: العالم

۱۳۹۶/۹/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...