نسخه چاپی

وقفچی درگفتگو با نما:

دستگاه‌های دولتی مصرف كالاهای خارجی دارای مشابه داخلی را منع كنند

عکس خبري -دستگاه‌هاي دولتي مصرف کالاهاي خارجي داراي مشابه داخلي را منع کنند

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر روزی قلیان ها در كشور شكسته شد امروز نیز مردم در كنار مسئولان دلسوز نظام بایدبا عزم ملی برای جلوگیری از نابودی فرصت های شغلی بخصوص در كشاورزی با پشت پا زدن به استقبال از محصولات وارداتی به مصرف محصولات داخلی رو آورند.

علی وقفچی عضو هییت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نما با اشاره به واردات بی رویه محصولات کشاورزی خارجی که با قیمت های بالا در فروشگاه ها به مردم عرضه می شود، گفت: تنظیم بازار وکنترل قیمت بهانه ای شده برای توجیه عملکرد و سیاست های غلط دولت برای واردات کالاهای خارجی برخلاف منافع ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی و فرصت جولان عده ای که عملا" اقدام به خیانت درحق ملت می کنند.
وی با بیان اینکه یکی از ضروری ترین نیازهای امروز کشور ایجاد بسترهای لازم برای صادرات محصولات کشاورزی است، گفت: عدم مدیریت کارآمد دولت بخصوص در وزارت جهاد کشاورزی سبب هدر رفت 50 درصد محصولات کشاورزی داخل و نابودی کشاورزی و تولید داخل شده است با بی درایتی مسئولین امر محصول مرغوب تولید داخل به دست مصرف کننده نمی رسد.
وی با اذعان به اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی،آفریقایی میوه جات تولید ایران بالای 50 برابر قیمت داخل به فروش می رسد، تصریح نمود: تنها دو میوه انار و توت فرنگی ایران در آفریقا با قیمت 200 هزار تومان مشتری دارد.
نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بی تدبیری و رانت های پشت پرده دولت ها انگیزه حضور، فعالیت و تلاش مردم در بحث تولید و رونق کشاورزی و فرصت صادرات را گرفته و متاسفانه مردم با بی تدبیری دولت در سالهای اخیر به شدت به مصرف گرایی خارجی روی آورده اند.
وی با انتقاد از افزایش مهاجرت روستاییان به شهرها، خاطر نشان کرد: در اثر بی برنامگی و سیاست های اشتباه دولت طی 5 سال گذشته جمعیت روستا ها کاهش وموج مهاجرت وبیکاری افزایش یافته است.
وی افزود: گرچه نبود زیر ساخت های لازم ،حمایت های راهگشای بانکی و به روز نبودن تکنولوژی و برنامه ریزی ها مشکلات فراوانی در امر تولید کشاورزی ایجاد نموده ولی باید بدانیم صنعت کشاورزی با وجود همه این مشکلات در بسیاری از زمینه ها توان رقابت جدی با محصولات کشاورزی خارجی و فرصت صادرات محصولات داخلی به جهان را داردو نباید اینگونه به سمت نابودی پیش رود.
وقفچی با انتقاد از عده ای که با برخورداری از رانت های دولتی با عملکرد خود در واردات محصولات کشاورزی خارجی اقدام به نابودی تولید داخل می کنند، گفت: مجلس با قدرت به این امر ورود نکرده گرچه مکرر تذکر داده ایم ولی گوش شنوایی برای برخورد جدی نبوده و انتظار می رود قوه قضاییه با جدیت در این امر ورود نموده و به مقابله ومجازات متخلفان اقدام نماید.
وی با بیان اینکه با کوتاهی وکم کاری گروهی نسبت به منافع ملی کار به جایی رسید که فرصت خیانت به کشور برای اقلیتی فراهم شد، گفت: امروز عرم ملی نیاز است تا با مشکلات پیش آمده مقابله کرد به واقع اگر روزی قلیان ها در کشور شکسته شد امروز نیز مردم در کنار مسئولان دلسوز نظام بایدبا عزم ملی برای جلوگیری از نابودی فرصت های شغلی بخصوص در کشاورزی با پشت پا زدن به خرید و مصرف محصولات وارداتی خارجی به مصرف محصولات داخل و خودکفایی ملی رو آورند.

۱۳۹۶/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...