نسخه چاپی

شكایت كمیته حقوقی خانه احزاب از روحانی

رئیس كمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب از تهیه لایحه شكایت از رئیس‌جمهور و دولت وی به دیوان عالی كشور به دلیل آنچه «بدقولی» نامید، خبر داد.

به گزارش نما، سیدمحمد میرباقری رئیس کمیته حقوقی‌ و داوری خانه احزاب، با اشاره به بررسی قانون جدید احزاب در این کمیته،‌ اظهار داشت: کمیته حقوقی خانه احزاب در حال آماده کردن لایحه شکایت از شخص آقای روحانی و دولت برای ارسال به کمیسیون اصل 90 و دیوان عالی کشور به علت انجام ندادن تکالیف این قانون از سوی دولت (حقوق احزاب طبق قانون جدید و مطالبه غیرقانونی جهت تکالیف احزاب) است.

وی افزود: در قانون جدید احزاب یکسری حقوق و تکالیف برای احزاب در نظر گرفته‌شده است که نخست دولت بدون انجام دادن تکالیف خود به دنبال مطالبه تکالیف احزاب افتاده است.

رئیس کمیته حقوقی و داوری خانه احزاب با تأکید بر اینکه دولت در رابطه با تمام قول‌هایی که به احزاب و خانه احزاب داده بود بدقولی کرده است، گفت: هیچ‌کدام از قول‌هایی که به احزاب داده‌شده عملی نشده است. بلکه به احزاب به‌عنوان ابزاری برای پرشور کردن انتخابات نگاه شد.

میرباقری یادآور شد: قبل از انتخابات با فشار محمد شریعتمداری (رئیس ستاد حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری) همایش فصلی را عقب انداختند زیرا استدلالشان این بود که این همایش به محلی برای مطالبات احزاب تبدیل و روحانی با ریزش آراء مواجه شود.

وی تأکید کرد: قبل از برگزاری دوازدهمین دوره ریاست جمهوری آقای شریعتمداری با قول و قرارهای پوچ در شورای مرکزی خانه احزاب حضور پیدا کرد و تأکید داشت که با اختصاص 30 میلیارد تومان به احزاب بنا داریم تشکل‌های سیاسی را رَمَقی جدید بخشیم و در این خصوص مصوبه‌ای نوشته، امضا و به محمدباقر نوبخت ابلاغ شد.

رئیس کمیته حقوقی و داوری خانه احزاب با تأکید بر اینکه دولت در رابطه با تمام وعده‌هایی که به احزاب و خانه احزاب داده، بدقولی کرده است، گفت: هیچ‌کدام از قول‌هایی که به احزاب داده‌شده عملی نشده است. بلکه به احزاب به‌عنوان ابزاری برای پرشور کردن انتخابات نگاه شد.

رئیس کمیته حقوق و داوری خانه احزاب تأکید کرد: مصوبه‌ای که خانه احزاب با آقای شریعتمداری توافق کرد، هیچ‌گاه عملی نشد و به سرنوشت همان قاشق‌های خالی وعده داده‌شده قبل دچار شد.

میرباقری با اشاره به بودجه سال 96، گفت: با پیگیری آقای کواکبیان و برخی دیگری از نمایندگان مجلس ردیف بودجه‌ای به مبلغ 4 میلیارد تومان برای کمک به احزاب و تشکل‌های سیاسی در بودجه سال جاری اختصاص یافت که دولت نسبت به این تعهد نیز پایبند نیست.

وی تأکید کرد: بنا داریم قانون جدید احزاب تا عملیاتی نشدن حقوق احزاب کم لن یکن اعلام کنیم. چراکه ماحصل اجرای آن رسمیت بخشیدن به احزاب متمول و اشرافی و حذف احزاب مستضعف خواهد بود و مثلث زر، زور،‌تزویر تقویت می‌شود.

حسین کنعانی مقدم رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب چندی پیش گفته بود که در سال گذشته آقای شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور برای کمک 30 میلیارد تومانی دولت به احزاب قول مساعدت داده بود.

وی افزود: متأسفانه قول دولت برای کمک 30 میلیارد تومانی به احزاب محقق نشده است و دوستان بر این باورند که این وعده خوراک انتخاباتی بوده است. بنابراین از دولت انتظار داریم که هرچه سریعتر وعده‌های خود در این خصوص را محقق سازد.
منبع: فارس

۱۳۹۶/۹/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...