نسخه چاپی

نجار: تعدد زلزله ها نگران كننده است

رئیس سازمان مدیریت بحران كشور گفت: زلزله‌هایی كه در سطح كشور گزارش می شود، مقداری نگران كننده است و باید آمادگی در تمامی استان‌های كشور وجود داشته باشد تا شاهد اتفاق تلخی نباشیم.

به گزارش نما به نقل از مهر، اسماعیل نجار صبح امروز در دومین گردهمایی استانداران ادوار هرمزگان در خصوص اقدامات صورت گرفته در زلزله غرب کشور، افزود: زلزله کرمانشاه در تاریکی شب به وقوع پیوست و بلافاصله جلسه‌ای در وزارت کشور برگزار شد و ارزیابی مناسبی از مناطق زلزله زده کسب و آماده باش به دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور و منطقه داده شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: عملیات در ۹ ساعت در تاریکی شب صورت گرفت و تمامی عوامل برای عملیات جستجو و نجات مستقر شدند و بیش از یک هزار دستگاه به همراه نیروهای امدادی و مسلح از جمله ارتش و سپاه وارد کار شدند و تا ساعت ۱۵ روز بعد از زلزله هیچ جان باخته و مصدومی زیر آوار نداشتیم.

این مقام مسئول عنوان کرد: حدود ۷ هزار و ۸۱۷ مصدوم در این مدت از زیر آوارها خارج و به کرمانشاه منتقل و یک هزار و ۵۰۰ عمل جراحی و ۱۸۰ پیوند اعضاء صورت گرفت.

نجار اضافه کرد: به دلیل وسعت منطقه و شهرستان های زلزله زده، امدادرسانی در روزهای اولیه با مشکل مواجه بودیم که با تقسیم کار صورت گرفته از ساعات اولیه روشنایی با حضور بالگردها و رسیدن امکانات و تجهیزات مورد نیاز و به ویژه پیام تأثیرگذار مقام معظم رهبری سبب شد تمامی تلاش ها چند برابر شود.

وی ترافیک ایجاد شده از سوی مردم را سبب بروز مشکلاتی در رسیدن به مناطق زلزله زده دانست و عنوان کرد:۹۰ هزار چادر و سه برابر مورد نیاز زلزله زدهگان توزیع شد و خوشبختانه پس از روزهای دوم و سوم، امداد اضطراری انجام و یک بسته مورد نیاز ۷۲ ساعته به آن ها اعطا و به ۴۸ هزار نفر دفترچه امدادی و آذوقه یک ماهه تحویل شد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی اعطا کانکس مشخص که مقرر شد دو هزار کانکس توسط ارتش و ۸ هزار کانکس توسط سپاه تأمین شود که تاکنون ۴ هزار کانکس توسط سپاه واگذار شده است و در پایان ۴۵ روز تمامی کانکس ها واگذار خواهد شد.

نجار اضافه کرد: برای نخستین بار در کوتاه ترین زمان ممکن اعطای کمک‌های بلاعوض در دولت مصوب و بخش عظیمی از کمک‌های بلاعوض به دستگاه‌های اجرایی ذی ربط واگذار و امیدواریم کمتر از یکسال عملیات بازسازی به پایان برسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه معضل تأمین آب، برق، تلفن و گاز شهروندان زلزله زده در کوتاه ترین زمان ممکن حل و در پایان روز پنجم دیگر مشکلی در این بحث وجود نداشت، تصریح کرد: گرچه ممکن است نواقصی بوده اما در مجموع برآیند مثبتی بوده و امیدواریم مشکلات اینچنینی در کشور وجود نداشته باشد.

نجار در پایان گفت: زلزله هایی که در سطح کشور وجود دارد و گزارش می شود، مقداری نگران کننده است و باید آمادگی در تمامی استان های کشور وجود داشته باشد تا شاهد اتفاق تلخی نباشیم.

۱۳۹۶/۹/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...