نسخه چاپی

كامران در گفتگو با نما:

بررسی ابعاد تحقیق و تفحص از عملكرد شركت دخانیات/ آیا حقوق مدیران خودسرانه پرداخت شده است؟!

عکس خبري -بررسي ابعاد تحقيق و تفحص از عملکرد شرکت دخانيات/ آيا حقوق مديران خودسرانه پرداخت شده است؟!

با رأی نمایندگان مجلس؛ انجام تحقیق و تفحص از شركت دخانیات ایران چهارشنبه 1 آذر سال 1396 در مجلس كلید خورد.

حسن کامران نماینده تقاضاکنندگان این تحقیق و تفحص و عضو کمیسیون صنایع در گفتگو با نما، گفت: تا موضوع تحقیق و تفحص مطرح می شود عده ای کار چاق کن راه میافتند و درخواست این را دارند که امضای خود را پس بگیرید و اگر پس نگیرید اسلام در خطر میافتد.
وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد 55 درصد با شرکت دخانیات شراکت دارد، اظهار داشت: در این بین کارگرانی که جلوی کوره ها فعالیت مستمر داشتند حالا باید از شریک خود درخواست مزد داشته باشند و حقوق آنها به تعویق می افتد و هزینه درمان نیز دریافت نمی کنند و این در حالی است مدیرعامل شرکت دخانیات ماهیانه 23 میلیون حقوق دریافت کند که این مبلغ جدای از حق ماموریت و پاداش ها محاسبه می شود.
کامران با بیان اینکه ظرفیت 7 میلیارد نخ سیگار در کشور را داریم، اذعان داشت: این ظرفیت خالی شده و به 50 میلیارد نخ سیگار رسیده است و خرید دستگاه از شرکت فوکه و هاوایی در کشور آلمان آنهم بدون مناقصه نوعی فساد را به همراه دارد.
وی توضیح داد: با تاسیس یک شرکت جدید مدیرعامل دخانیات، مشاور مدیرعامل در این شرکت محسوب می شود که عرضه سیگار برای همه جا گران شده اما برای ایشان نه و 2.5 میلیارد تومان نیز از این طریق دریافت کرده است.
وی با تاکید بر اینکه این شرکت باید سیگار را مویرگی به مغازه ها عرضه می کرده اما به صورت فله ای عرضه کرده است، تصریح کرد: ما به التفاوتی که از این کار به دست می آید چیزی در حدود 15 درصد یعنی 20 میلیارد تومان است که تکلیف همه ی این موارد باید در طرح تحقیق و تفحص مجلس مشخص شود.
وی با اشاره به اینکه عرضه توتون از خارج از کشور بدون نظارت در حال انجام است، بیان داشت: عدم تقویت کشاورزان داخلی در زمینه تولید توتون مشکلات فراوانی را برای کشاورزان به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه وجود چنین چرخه ای در عرصه دخانیات کشور که در یک طرف کشاورزان و صنعت فولاد قرار دارند، دچار معضلات فراوانی شده است، گفت: زمینه دخانیات در کشور نیاز به تحقیق و تفحص داشت و باید بسیاری از این مشکلات برطرف شود.
وی اضافه کرد: این طرح تفحص در حوزه های مدیریت، ریخت و پاش ها، تولید، واردات، ماشین آلات و قراردادهایی است که قبلا رها شده و در مدیریت جدید همه احیا شده است و لازم است که اینها همگی در ابعاد مختلف بررسی شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اینکه بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنیم باید بدانیم که حاکم باید ناظر بر عملکرد خویش باشد و بروز هرگونه خطایی با برخورد جدی مواجه خواهد شد.



۱۳۹۶/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...